شناسهٔ خبر: 26753647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تهدید فرمانده نظامی صهیونیست به هدف قرار دادن عاملان پرواز بادبادک‌های آتش‌زای غزه

فرمانده نیروهای جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد هر فلسطینی که اقدام به ارسال بادبادک‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی کند را هدف قرار می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هرتزی هالوی» فرمانده جدید نیروهای جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) هشدار داد که در صورت عدم توقف پرواز بادبادک‌های آتش‌زا، عاملان آن را هدف قرار خواهند داد.

هالوی در جمع فرماندهان گردان‌های مستقر در مرز نوار غزه گفت: «ما برای این چیزها طی هفته‌های اخیر آماده بودیم... ما هر چیزی که نیاز بود را مهیا کردیم تا واکنش به (بادبادک‌های آتش‌زا) را گسترش دهیم».

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی با تهدید فلسطینی‌ها به پرداخت بهای تداوم پرواز بادبادک‌های آتش‌زا، هشدار داد: «ما وضعیتی را ایجاد می‌کنیم که در آن حماس بهای روزافزونی برای این آتش افروزی‌ها پرداخت کند».

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در جلسه روز گذشته کابینه امنیتی، ضمن موظف کردن ارتش به پاسخ شدید به پرواز بادبادک‌ها، تهدید کرده بود تمام توار غزه بهای اینگونه اقدامات را خواهند پرداخت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این ژریم نیز در دستوری جداگانه به ارتش، خواستار پایان دادن هرچه سریعتر به این پدیده شد.

بادبادک‌های آتش‌زای فلسطینی‌ها در طول برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت در ماه آوریل، می و ژوئن ۲۰۱۸، مشکلات جدی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده زیرا مقابله با آن بر خلاف سادگی‌اش، آسان نیست.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۱۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش صهیونیستی، ساقط کرده است. 

همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۷۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش‌ کشیده است.

مقامات رژیم صهیونیستی تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از سه میلیون دلار به آنها خسارت وارد کرده است (جزئیات بیشتر).

مرز غزه و مناطق نزدیک به آن در ۴۸ ساعت گذشته بسیار ملتهب و شاهد تبادل آتش بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی در این دو روز به بهانه تداوم پرواز بادبادک‌های آتش‌زا، چندین‌بار با توپخانه و جنگنده  به مناطق مختلفی در غزه حمله کرد که این حمله بزرگ‌ترین عملیات هوایی از زمان جنگ ۲۰۱۴ با مقاومت در این منطقه بوده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود در این حملات، دو نوجوان فلسطینی به شهادت رسیده و دست کم ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند. بعد از این حملات بود که گروه‌های مقاومت فلسطینی با شلیک بیش از ۱۷۴ موشک، به حملات صهیونیست‌ ها پاسخ دادند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

نظر شما