شناسهٔ خبر: 26753604 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

معرفی امامزادگان البرز در پویش «امامزادگان سرزمین من»

گروه فرهنگی- مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: به مناسبت دهه مبارک کرامت پویش ملی «مامزادگان سرزمین من» در این استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

معرفی امامزادگان البرز در پویش« امامزادگان سرزمین من»

علی‌علی‌اکبری در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: پویش «امامزادگان سرزمین من» همزمان با دهه کرامت، به مناسبت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه این پویش در قالب تیزر، موشن‌گرافی، پاکست وگزارش مردمی به صورت نمایشگاهی و طرح‌های مفهومی در فضای مجازی آغاز شده است، افزود: پاسخ به سئوالاتی نظیر پول جمع‌آوری شده در امامزادگان به کجا می‌رود؟، چرا در ایران امامزادگان زیادی وجود دارد و در کشورهای عراق وعربستان که زادگاه ائمه معصومین(ع) است، تعداد آن‌ها کم یا وجود ندارد؟، چرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی امامزادگان بیشتر شده ؟ داستان بعضی از امامزادگان همچون امامزاده بیژن چیست؟ جریان کشف امامزادگان جدید چیست؟ از جمله موضوعات این پویش است.
علی‌اکبری گفت: به همین منظور نمایشگاه‌هایی به صورت سلسله مباحث در قالب 20 پوستر در 25 امامزاده شاخص استان دایر شده و افزون بر پوسترهای این نمایشگاه‌ها، طرح‌های مفهومی نیز در سایت اوقاف و امور خیریه با عنوان تولیدات ویژه روز تکریم امامزادگان بارگذاری شده است.
وی به بخش های دیگر این پویش اشاره کرد و گفت: تولیدات رسانه‌ای در قالب تلویزیونی و رادیویی از دیگر بخش‌های این پویش است که ویژه معرفی و تکریم و توجه به امامزادگان، نقش و تاثیر این مکان‌های معنوی در نشاط و پویایی خانواده‌ها و فضای کلی جامعه و نیز نقش آفرینی مثبت زیارت‌های معنوی در زندگی شخصی، روابط اجتماعی افراد و استفاده بهینه از فرصت حضور در صحن وسرای امامزادگان است که در فضای مجازی تولید ومنتشر شده است.
مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: این تولیدات حرکتی است هدفمند با موضوع نشاط و تربیت پیوند و سبک زندگی پایدار زیر سایه حضرات و نوادگان پاک و مقدس ائمه معصومین(ع) که در صدد است تا گفتمان لذت زیر سایه معنویت و زیارت را جریان سازی کرده و مکان‌های معنوی و از جمله حرم امامزادگان مقدس را وارد سبد سیاحتی و تغذیه روحی و روانی مردم کند.
این مسئول در پایان گفت: مردم البرز می‌توانند با هشتگ #امامزادگان_سرزمین_من در فضاهای مجازی، یاری‌رسان این کار فرهنگی باشند.
انتهای پیام./

نظر شما