شناسهٔ خبر: 26753440 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رئیس موسسه تحقیقات واکسن رازی:

واکسن‌ تاریخ گذشته وارد بازار نشده است

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با تخصیص ارز دولتی در دو هفته گذشته، مواد اولیه مورد نیاز کشور در زمینه دارو و واکسن تا اواسط سال 1398 خریداری و تامین شده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /علی اسحاقی روز دوشنبه در نشست خبری بیستمین کنگره دامپزشکی ایران و نخستین نمایشگاه تخصصی دامپزشکی افزود: فهرست مواد اولیه مورد نیاز موسسه رازی برای تولید واکسن و داروی مورد نیاز کشور برای سال های 98 و 99 نیز ارایه شده است تا دولت ارز مورد نیاز تامین مواد اولیه را تخصیص دهد.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت های اروپایی در زمان اعمال تحریم ها علیه ایران اظهار داشت: با اینکه غذا و دارو مشمول تحریم نمی شود، اما شرکت‌های اروپایی، واکسن و دارو به ایران نمی فروشند و به همین دلیل بیشترین خرید از هند انجام می شود.
اسحاقی گفت که هیچ نگرانی بابت تامین واکسن و داروی مورد نیاز کشور وجود ندارد و اکنون علاوه بر تامین نیاز داخلی، بخشی از تولیدات صادر می شود.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار داشت: سال گذشته میلادی نزدیک 120 هزار آمپول ضد مار و عقرب تولید و صادر شد که تلاش می شود این میزان به 145 هزار آمپول افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در برخی واکسن‌های طیور 60 تا 70 درصد بازار در دست شرکت‌های خارجی است و به دنبال آن هستیم که با فعالیت شرکت روناک بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش بدهیم.

واکسن‌ تاریخ گذشته وارد بازار نشده است
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: با وجود مشکلات، کیفیت محصولات این موسسه هیچ افتی نداشته و بر مبنای استانداردهای روز دنیا تولید می شود.
اسحاقی درباره ورود واکسن های تغییر تاریخ یافته در بازار اظهار داشت: «واکسن های تاریخ گذشته در محلی دپو شده بود که متاسفانه برخی افراد آنطور که باید عمل نکردند در حالی که واکسن کالایی نیست که بتوان با آن شوخی کرد؛ با این وجود، این واکسن‌ها وارد بازار نشده است».
وی درباره تامین واکسن تب برفکی گفت: حدود 13 تا 15 میلیون دُز از این واکسن توسط موسسه رازی تولید می شود و بقیه نیاز داخلی توسط سازمان دامپزشکی کشور از طریق واردات تامین خواهد شد.
بیستمین کنگره دامپزشکی ایران همزمان با نخستین نمایشگاه تخصصی دامپزشکی و تکنولوژی های نوین (ایران وت) از یکم تا سوم مردادماه امسال به مدت سه روز در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود که برای شرکت کنندگان دارای امتیاز بازآموزی است.
این همایش و نمایشگاه فرصتی برای بررسی مشکلات دامپزشکان و بخش دامپزشکی و همچنین عرضه کالاها و تجهیزات دامپزشکی برای داخل و حتی صادرات است./ایرنا

نظر شما