شناسهٔ خبر: 26753350 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یزد | سبک آموزشی در ایران بر پایه "بخوان، حفظ کن، نمره بگیر" طراحی شده است

R41376/P1377/S6,76/CT11

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه سبک آموزشی در ایران بر پایه "بخوان، حفظ کن، نمره بگیر" طراحی شده است، گفت: آموزش و پرورش در ایران نیازمند تحول و دگرگونی اساسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در دیدار با مسئولان شورای نگهبان در استان یزد با تاکید بر اینکه باید زمینه آشنایی کامل جوانان با اهداف و ارزش‌های انقلاب فراهم شود اظهار داشت: الان انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سال خود رسیده و الان زمان آن رسیده که یک بررسی کامل در ارتباط با دستاوردها و فعالیت‌ها و خدمات انقلاب صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه هر کاری با نقاط ضعف و قوتی روبرو است بیان کرد: باید بررسی کنیم ببینیم فعالیت ما در این چند ساله چه مشکلاتی داشته و در راستای رفع نقاط ضعف برآییم و نقاط قوتمان را بیش از پیش تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: خیلی از ارگان‌ها در انقلاب اسلامی ایران خوب عمل کردند و دستاوردهای بسیاری داشتند ولی برخی از ارگان‌ها هم عملکرد خوبی نداشتند و یا اینکه ممکن است عقب گرد کرده باشند.

ناصری یزدی ادامه داد: از جمله این موارد مسائل آموزشی و فرهنگی است که حتما باید به آن نگاه جدید و دوباره‌ای داشته بایم و به ویژه در بحث آموزش لازم است که سبک تدریس، سبک درس ها و کتابهای درسی و نحوه آموزش فرزندان ایران را تغییر دهیم.

امام جمعه یزد برنامه‌ریزی‌های سبک آموزشی فعلی در ایران را مربوط به 100 سال قبل دانست و ادامه داد: سبک آموزشی ما مربوط به زمانی است که انگلیسی‌ها مکتب قرآن را از ما گرفتند و کلاس‌های این چنینی را جایگزین کردند و قرآن را از مدارس کنار زدند.

وی ارزش در سبک آموزشی فعلی ایران را "بخوان، حفظ کن و نمره بگیر" دانست و گفت: الان فکر کردن در این سبک مطرح نیست و همه به دنبال نمره گرفتن هستند در حالی که سبک آموزشی باید بر اساس "بخوان، فکر کن، تعمق کن، عمل کن" باشد ولی الان این فکر و تعمق در آن وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: این موضوع سبب شده که دانش‌آموزان از نوآوری و خلاقیت دور شوند و همین روحیه در جوانی و بزرگسالی هم به دنبال آنها بماند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: مدارس ما باید به گونه‌ای تغییر کنند که دانش‌آموزان خودشان متفکر، خلاق و نوآور باشند و با استفاده از فکر و عقل و درایتشان، اقتصاد و سایر عرصه‌های این کشور را بسازند نه اینکه از دانشگاه خارج که شوند چندین هزار جوان به تعداد بیکاران اضافه شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما