شناسهٔ خبر: 26753337 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سولانا: اعتراف می‌کنم از کودتا اطلاع داشتیم

دبیرکل اسبق ناتو و مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد: اعتراف می‌کنم از کودتا اطلاع داشتیم، اما به ترکیه کمک نکردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «خاویر سولانا» دبیرکل اسبق ناتو و مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری اعلام کرد: می خواهم اعتراف کنم.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: همه کشورهای منطقه برادر ما هستند

دبیرکل اسبق ناتو ادامه داد: می دانستیم که در ۱۵ جولای (سال۲۰۱۶ میلادی) قراراست در ترکیه کودتائی روی دهد؛ اما به ترکیه کمکی نکردیم. به همین دلیل نیز است که ناتو باید از آقای اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) عذرخواهی کند.

مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: تلاش برای تهاجمی امپریالیستی در ۱۵ جولای ۲۰۱۶ در جمهوری ترکیه روی داد و من یک بار دیگر در آن را محکوم می کنم. اردوغان و ملت ترکیه پیروزی بزرگ خود را جشن می گیرند. نمی توانید میان این ملت تفرقه انداخته و آن ها را از هم جدا کنید.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ میلادی در ترکیه، آنکارا بارها تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به واشنگتن ارائه کرده است.

دولت ترکیه «فتح الله گولن» که هم اکنون در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد را مغز متفکر کودتای جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور دانسته و تلاش های بسیاری را برای استرداد وی از آمریکا به انجام رسانده ؛ اقداماتی که تاکنون نتیجه ای دربر نداشته است.

نظر شما