شناسهٔ خبر: 26753266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعتمادسازی، در راس فعالیت های مدیران اوقاف قرار بگیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به ذهنیت های منفی و انحرافی در حوزه اوقاف به مدیران این حوزه توصیه کرد اعتماد سازی و از بین بردن ذهنیت های منفی را در راس کارها قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز دوشنبه (۲۵تیرماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف خراسان شمالی، وقف را یکی از ماندگارترین فرهنگ ها نام برد که حتی نام شخص واقف را هم جاودان می کند.

 

امام جمعه بجنورد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هم موقوفه بزرگ امام راحل است، افزود: افراد موفق کسانی هستند که برای آخرت خود وقف می کنند.

 

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به تغییرات مدیریتی و بیان اینکه هر آمدنی، رفتنی دارد و این مقام‌ها و مسندها به کسی وفا نمی کند، تصریح کرد: مدیران همواره باید شاکر خدماتی که دیگران در گذشته انجام داده اند باشند ولی  قانع نه؛ بلکه باید همواره برای بهبود و موفقیت بیش از گذشتگان تلاش کنند.

 


نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین با اشاره به ذهنیت های منفی و انحرافی در حوزه اوقاف، به مدیران این حوزه توصیه کرد اعتماد سازی و از بین بردن ذهنیت های منفی را در راس کارها قرار دهند.

 

عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم در این آئین گفت: امروز امنیتی که در جامعه حاکم است، نعمتی بس ارزشمند و ستودنی است.

 

وی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، بر همدلی و وحدت بین مردم تأکید کرد و با اشاره به اینکه امروز عده ای از تحریم ها نالان هستند و داد و بیداد می کنند، افزود: تحریم چیز جدیدی نیست بلکه به گفته رهبری با اتحاد و همدلی و مجاهدت بر این توطئه هم پیروز خواهیم شد.

 

محمود ثمینی، سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی هم لزوم بهره مندی حداکثری از موقوفات در راستای پیشرفت، توسعه و آبادانی استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: وقف مردم به تناسب اعتقادات آنان است و امروز در کشور و استان شاهد وقف های خوب و فراوانی هستیم که باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

 


وی افزود: برای بهره برداری از وقف انجام شده نیت واقف مدنظر باشد اما لازم به یادآوری است که فکر ما پویاست و باید متناسب با شرایط روز جامعه از موقوفات بهره مند شویم چرا که امروز مشارکت موقوفات در عمران، آبادانی، تسریع در انجام امور فرهنگی و اجتماعی، سازندگی و توسعه جامعه می تواند ثمربخش باشد.

 

 

نظر شما