شناسهٔ خبر: 26753155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمان| عرصه جنگ روانی نیازمند سواد رسانه‌ای و رسانه‌های باسواد است

R7860/P1336/S6,67/CT11

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به خطر بیشتر جنگ روانی در برابر جنگ نظامی و اقتصادی گفت: در عرصه جنگ روانی، نیازمند سواد رسانه‌ای و رسانه‌های باسواد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در آئین رونمایی از پوستر سومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان (ابوذر)  و اولین رسانه‌های دیجیتال کرمان با قدر دانی از کسانی که برای برگزاری این جشنواره در استان تلاش می‌کنند اظهارداشت: برگزاری جشنواره برترین رسانه‌های استان یک‌رویداد مهم است و من در انتظار برگزاری آن بودم.

وی با بیان اینکه جنگ‌های روانی مکمل جنگ ‌نظامی هستند و دشمنان در کنار جنگ نظامی جنگ روانی را هم آغاز می‌کنند افزود: حتی در جنگ‌هایی دیده شده که جنگ روانی عملکرد بیشتر داشته و تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر از جنگ نظامی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: در طول تاریخ جنگ‌های بسیاری اتفاق افتاده است که در آن بعضی اقلیت‌ها در مقابل اکثریت پیروز شده‌اند و دلیل پیروزی اقلیت‌ها در جنگ، جنگ روانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در کنار جنگ اقتصادی که بیش از 14 سال علیه ما آغاز کرده‌اند برای پیروزی به جنگ روانی علیه کشور ما هم پرداخته‌اند خاطر نشان کرد: در هشت سال جنگ نظامی علیه ایران بخاطر اعتقادات رزمندگان، جنگ نظامی و روانی نتوانست رزمندگان ما را تضعیف کند و شکست دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه دشمن فهمیده است که باید برای موفقیت در جنگ اقتصادی علیه ایران باید از بعد روانی به جامعه آسیب وارد کند افزود: از این رو دشمن جنگ روانی تمام عیاری علیه ما راه انداخته تا پیروز شود.

وی برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره ابوذر را نمونه خوبی از مقابله در برابر تهدیدات روانی دشمن در جامعه دانست و گفت: دربحث رسانه‌ایو در جشنواره ابوذر باید سه موضوع بسیار مهم در مقابل شرایط جنگ روانی دشمن باید در نظر بگیریم.

امام جمعه کرمان رویکرد اول این جشنواره را ترویج خبر خوش در جامعه عنوان کرد و افزود: این مسئله درست در مقابل ترویج ناامیدی که دشمن در کشور به راه انداخته است.

وی دومین رویکرد را ‌فرهنگ مطالبه‌گری دانست و بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا در جامعه این مسئله را ترویج دهد که برای چه به دنبال حق و حقوق خود می‌روید وقتی کسی جوابگو نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه مسولان باید پاسخگو باشند و همه مردم ولی نعمت ما هستند عنوان کرد: سومین رویکرد ما باید در جهت افزایش سواد رسانه‌ای باشد.

وی با اشاره به اینکه که اگر بخواهیم جنگ روانی را خنثی کنیم باید رسانه‌ها به میدان بیایند گفت: اگر بخواهیم رسانه‌های قوی در میدان داشته باشیم باید رسانه‌های باسواد داشته باشیم که همه مسائل را خوب بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان کرد: همه باید تلاش کنند تا جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین جشنواره رسانه ای در کشور باشد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما