شناسهٔ خبر: 26753146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حیدر العبادی:

نیروهای امنیتی سلاح را علیه شهروندان غیرمسلح استفاده نکنند

ابنا

حیدر العبادی نخست وزیر عراق به نیروهای امنیتی دستور داده است سلاح را علیه شهروندان غیرمسلح استفاده نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ حیدر العبادی نخست وزیر عراق در گفت وگو با تلویزیون رسمی این کشور گفت: دولت درصدد شنیدن صدای شهروندان است زیرا دولتی زنده است که بتوند با شهروندان خود تعامل داشته باشد.

وی افزود: شنیدن صدای شهروندان و تحقق خواسته های آنان از عوامل قدرت به شمار نمی آید و نباید آن را به حساب ضعف گذاشت.

العبادی تصریح کرد: تظاهرات مسالمت آمیز حق همه شهروندان است اما خروج تظاهرات از روند عادی آن به معنای تلاش برای بازگرداندن کشور به عقب محسوب می شود.

وی اظهار داشت: عراقی ها مطمئنا با تنش و آشوب مخالف هستند و اجازه نمی دهند به نیروهای امنیتی تعرضی شود. کسانی که چنین جنایتی مرتکب می شوند اغتشاشگرانی هستند که از مطالبات شهروندان جهت ضربه زدن به کشور استفاده می کنند.

نخست وزیر عراق با اشاره به اهمیت فعالیت اطلاعاتی و امنیتی، از دستگاه های امنیتی خواست در اوج آمادگی قرار داشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت: به دستگاه های امنیتی دستور دادیم سلاح را علیه شهروندان غیرمسلح استفاده نکند.

العبادی همچنین خبر داد که برخی جریان ها در حال برنامه ریزی جهت بروز تنش و آشوب در عراق هستند.

گفتی است حیدر العبادی روز گذشته در راستای همکاری با شهروندان و عشایر و پاسخ به درخواست‌های آنها و همچنین پیگیری نتایج نشست کمیته وزرای امنیتی، 7 دستور صادر کرد.

العبادی دستور اختصاص فوری 3.5 تریلیون دینار به استان بصره را صادر کرد.

نخست‌وزیر عراق دستور داده است بودجه لازم برای نمک‌زدایی آب، پاکسازی کانال و شبکه‌های آبی و تامین خدمات بهداشتی اختصاص داده شود، بودجه لازم برای از بین بردن محدودیت‌های برق استان‌ها در نظر گرفته شود، ردیف‌های شغلی برای جذب بیکاران بر اساس یک سیستم عادلانه و به دور از هرگونه پارتی‌بازی تعیین شود، منابع آبی بویژه در استان‌های «بصره»، «ذی‌قار»، «المثنی» و «الدیوانیه» افزایش یابد و هیات مدیره فرودگاه نجف منحل شود.

استان‌های جنوبی عراق از یکشنبه هفته گذشته شاهد اعتراضات علیه اوضاع نابسامان اقتصادی، خدمت‌رسانی شهری و قطعی مکرر آب و برق، فساد اداری و بیکاری جوانان است که این اعتراضات تاکنون به کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن 160 تن از جمله 31 نیروی امنیتی و تعطیلی چندین ساعته فرودگاه نجف منجر شده است.

..............

پایان پیام / 326

نظر شما