شناسهٔ خبر: 26753087 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

روی خط آفتاب

صاحب‌خبر - علی اکبر فرقانی: طرح جدید مبارک؛ چند روز است مخاطبان، روزنامه را با طرح جدید مشاهده می کنند که در کنار محاسن یک معایب جزئی هم دارد. انتقال پیام های مردمی از صفحه های مختلف به صفحه ۱۰ کار بسیار خوب و درعین حال خوانندگانی که به پیام های مربوط علاقه‌مندند، به راحتی سراغ همان صفحه می روند. اما این مسئله باعث می شود کمتر به بقیه صفحه‌ها سرکشی کنند، زیرا وقتی پیام‌ها در صفحه های مختلف بود، مجبور بودند بیشتر صفحه ها را تورق کنند. روی هم رفته جالب است به خصوص اینکه مسئولان روابط عمومی راحت‌تر می‌توانند مشکلات مردم را مطالعه و رسیدگی کنند. مهم‌ترین کاری که انجام شد، شماره صفحه ها است، پیش از این شماره صفحه های اقتصادی با روزنامه همخوانی نداشت، حالا بهتر شده است و جا دارد از طراح یا طراحان قدردانی کنیم. همچنین از روابط عمومی های خاموش هم انتظار
می رود کمی هم به فکر رفع مشکلات مردم باشند.
‌ روزهای گذشته از ایستگاه مترو میرداماد،‌ سوار ترن خط یک از شمال به جنوب شدم. در میان راه در یکی از واگن ها، آقایی که تی‌شرت آستین کوتاه به تن داشت، روی یک بازویش خالکوبی؛ تاتو بود و بسیار جلب توجه می‌کرد. نگاه دیگر مسافران هم به دست مبارک ایشان بود! نمونه این جوان بسیارند. امروز به علت چشم و هم‌چشمی‌های فراوان، دختران و پسران جوان و حتی آن‌هایی که متاهل‌اند، برای خودنمایی و جلب توجه دیگران تاتو انجام می‌دهند، یا این که فقط عشق تاتو دارند. در زمان‌های قدیم افرادی که به دلایل مختلف به زندان می‌‌افتادند یا این که افراد سابقه‌دار و خلاف‌کار برای این که چهره‌ قهرمان از خود نمایش دهند، دست و بدن‌شان را خالکوبی می‌کردند که برخلاف تاتو پاک‌شدنی نبود و دائمی بود. خالکوبی‌های زمان‌های قدیم مخصوص آقایان بود اما در حال حاضر بانوان هم این کار را در سالن‌های آرایش و برخی مکان‌ها انجام می‌دهند و هرگاه خواستند پاک می کنند. عده‌ای از خانم ها به علت اطلاع نداشتن از عوارض تاتو و فقط تقلید و چشم‌ و هم‌چشمی، دست به این کار می‌زنند. به گفته برخی مشاوران پزشکی، احتمال هرگونه حساسیت‌های پوستی، ‌خونی و حتی ایدز وجود دارد. از این‌ها گذشته، چنین افرادی در جامعه انگشت‌نما می‌شوند و مورد قبول همگان قرار نمی‌گیرند. مسئولان رسانه‌های دیداری و شنیداری و نوشتاری تا آنجا که می‌توانند ضرورت دارد درباره این موضوع اطلاع‌رسانی کنند تا جوانان کم‌سن‌وسال مقلد جاهل‎ها و داش مشتی ها و کلاه مخملی های میهنی نشوند یا از از شبکه‌های ماهواره‌ای آن ور آب تاثیر نپذیرند و اعضای بدن خود را برای نمایش گذاشتن تاتو نکنند و مورد گزند نگاه منتقدان واقع نشوند.
به علت نداشتن حقوق و درآمد و فشار شهرداری کمال‌شهر برای دریافت خلافی واحد از اونجایی که پولی نداشتم ناچارا واحدم را اجاره دادم تا مبلغی به شهرداری بپردازم و برای خودم و خانواده‌ام جای دربیرون شهر اجاره کنم که فاقد امکانات اولیه است. هیچ کس پاسخگو نیست. امیدوارم مشکلاتم را انعکاس داده و کسی یا مسئولی برای رفع مشکلات من یا امثال من کاری کند. حال نه کارفرما حق و حقوقم را میده نه اداره کار پاسخ‌گو است. کی کجا باید گفت چه کسی درک خواهد کرد.
باسلام. بارها مشکلاتم را فرستادم ولی متاسفانه منعکس نکردید. زمانی که مشغول کار بودم مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان حقوق می گرفتم. هر چند کفاف زندگی رو نمی‌داد. که به آخر ماه نرسیده کم می‌آوردم حال شما حساب کنید با این وضیعت بیکاری، نداشتن حقوق و نگرفت. چندین ماه از حقوقی که کار می کردم چگونه زندگی‌ام رو اداره کنم. متاسفانه رسانه شما از هرچی می گوید. اما ازمشکلاتم چیزی نمی‌گوید.
سلام.از رشت پیام میدم. از وزارت بهداشت استدعا دارم قدر پرسنل زحمتکش خود اعم از پرستارو کارمند و خدمات رو بدونه و بابت زحمات شبانه‌روزی که این قشر دارن می‌کشن حق و حقوقارو قدری زودتر به دست اونها برسونن. نه اینکه الان درگیلان پرستاران هنوز معوقات و اضافه کار از مهرماه سال گذشته رو نگرفتند و این 10 ماه مطالبات اگه به موقع پرداخت می‌شد پرستاران و کارمندان این‌قدر اذیت نمی‌شدند. چرا دولت نباید پول و مزد کارمندش رو به وقتش پرداخت کنه؟! تا کی باید پرستاران و کارمندان مراکز درمانی ماه‌ها مطالبات عقب‌افتاده داشته باشند؟!! چرا وزارت بهداشت به مسائل پرستاران خود اهمیت نمی‌ده؟!!
مالیات‌های کمرشکن! بسیاری از صاحبان مشاغل گوناگون، از بالا بودن اجاره مغازه و به خصوص مالیات‌های سنگین و کمرشکن، ناراضی‌اند و می‌گویند؛ قدرت خرید مردم به علت گرانی کاهش یافته و کاسبی تعریفی ندارد، از این‌رو مسئولان باید با کاهش مالیات، کاسب‌ها را دریابند.
دغدغه مدیرمسئول؛ مدیرمسئول گرامی روزنامه آفتاب یزد علی‌رغم مشغله فراوان کاری، دغدغه مسائل حقوقی هموطنان را هم دارند، باید به چنین مدیر پرتلاش خدا قوت بگوییم و برایشان آرزوی طول عمر با عزت همراه با سلامتی کنیم.

فرهنگ‌سازی‌های جامع و شفاف درباره اصلاح الگوی مصرف و میانه‌روی در مصرف آب و برق و... نیاز همه جوامع برای پرهیز از زیاده‌روی مصرف همگان و مخصوصا جهت آگاهی‌بخشی عدهای که تبعات منفی دنیوی و اخروی اسراف را نمی‌دانند، از اهم ضروریات است.
... 0938
در مقابل ریخت‌وپاش آقازاده‌ها که آقای بهمنی نماینده مجلس می‌گوید میزان مالکیت ارز آنها از دولت ایران در خارج بیشتر است هزینه دستمزد آقای کی‌روش برای چهار سال آینده در مقابل خدمات ایشان به فوتبال کشور ناچیز است.
...0910
فرهنگ سوار شدن دوچرخه به جای ماشین توی بهارستان اصفهان جا بیفته.
...0933
برای اورژانس بهارستان اصفهان چند تا آمبولانس مجهز بخرند.
...0933
سلام خسته نباشید یک نگاه به جدول شماره 5216 داشته باشید اشتباه است.
...0913
آفتاب یزد: از بابت اشتباه پیش آمده عذرخواهی می‌شود.
در تابستان که فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه هاست، برنامه‌های اردوهای جهادی اعزام نیروهای تازه‌نفس و خودجوش دانش‌آموزی و دانشجویی برای آبادی مناطق محروم کشور شدت می‌گیرد. این مجاهدان مخلص با خدمت به محرومان که هیچ عبادتی بالاتر از آن نیست، باعث آبادی دنیا و آخرت خودشان شده و الگویی شایسته برای نسل‌های جدید و آینده می‌شوند. انشاءا...
...0938
بیش از20 سال است که بخش خصوصی به عنوان نمایندگان وزارتخانه‌ها سازمان‌ها و ادارات دولتی پا به عرصه فعالیت گذاشته و خدمات بسیار ارزنده و در خور تحسینی برای نظام مقدس اسلامی ایفا می‌کند. اما متاسفانه تخلفات و سوءاستفاده‌های مالی زیادی توسط برخی از آنها مشاهده شده است که در این میان فقط نیروهای پیمانکار به شدت متضرر می‌شوند. به همین خاطر از اهم ضروریات است در گزینش‌ها نهایت دقت و بررسی‌ها صورت بگیرد.
...0938
باسلام، لطفا در ترسیم و تنظیم جدول دقت فرمایید. جدول شماره 5216 بهم ریخته بود و اصلا قابل استفاده نبود من 50درصد روزنامه را به خاطر جدولش می‌خرم البته چندین بار است این اتفاق می‌افتد.
...0916
آفتاب یزد: از این بابت عذرخواهی می‌شود.
الزامی شدن ثبت کد شناسه بین‌المللی کالاهای وارداتی، ضمن آنکه بهترین راهکار جهت جلوگیری از ورود بی‌رویه موج قاچاق کالاها به کشور تلقی میشود، باعث رونق و بهبود اقتصاد داخلی و رونق گرفتن کالاهای ایرانی میشود. شکی نیست یکی از شاخص‌ترین علل بیکاری در کشور، عدم حمایت از کالاهای ایرانی است.
...0938
حضرت امام علی(ع) می‌فرمایند: وقتی خشمگین هستی، سکوت کن.
...0938
امید و انتظار ویژه میرود وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش کمافی‌السابق تحولاتی اساسی و عمیق در محتوای کلیه دروس و مدارس و دانشگاهها را که قرار است به فضل الهی با اصول مکتب اسلام مطابقت شود را با موفقیت کامل به سرانجام برسانند تا شاهد تحصیل و تدریس در همه مقاطع تحصیلی با محتوای ارزشی باشیم. انشاءا...
...0938
یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین راههای مبارزه با مصرف مواد مخدر، توصیه‌های پیشگیرانه و آگاهی عموم مردم از عوارض و خطرات مصرف است. اما اگر خداینکرده هر کسی در این دام خانمانسوز و جانسوز گرفتار بشود چارهای جز توسل به هزینه و صرف وقت نخواهد بود. پس بدیهی است پیشگیری بهتر و آسانتر از درمان است که امید است دریغ نشود.
...0938
"حجاب و عفاف"، ضمن آنکه عاملی برای برقراری آسایش و امنیت فردی و شخصی بوده، باعث می‌شود هر انسان مومنی که خود را متعهد به پایبندی این دستور واجب الهی بداند، به سهم خویش در مصون ماندن و سلامت جامعه اسلامی از بی‌بندوباری و هرج و مرج نقش ارزنده و پرثوابی به جا
می‌گذارد.
...0938
حسین امیری: این آقای جلال میرزایی رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس براساس کدام آمارگیری و کدام اسناد و مدارک اظهار می‌دارند یکی از چهره‌هایی که مردم از او خسته شدهاند آقای نوبخت است. به این حرف شما باید خندید به استحضار می‌رساند که نوبخت چهره درخشان اقتصاد ایران است اگر شما آمار رو کنی من هم آمار رو می‌کنم.
...0912
محمود بلیغیان - اصفهان: در اوضاع و شرایط بسیار حساس کنونی، مسئولان محترم و دولتمردان گرامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید همواره و پیوسته توجه داشته باشند که همه اَعمال و رفتار و گفتار و کِردار و حَرِکاتِ آنها به دقت زیرِ ذره‌بین مردم و تماشای دیگر نهادهای مردمی و خودِ مردم نکته‌سنج ایران و مردم هوشیار سایر کشورهای جهان قرار دارند و کوچک‌ترین خطای آنها و فرزندان و خانواده‌ها و اطرافیان‌شان در داخل و خارج کشور، و در هر جا و هر مکانی که باشند، از نظرها دور و از دید وسایل مدرن و به برکت تکنولوژی روز و مخابراتی فوق سریع امروزی به سراسر گیتی و دورافتاده‌ترین نقاط جهان پوشانده و پنهان نخواهد ماند.
...0913
آقای امید مافی نویسنده خبرهای ورزشی ! آقا مگه داری کتاب داستان می‌نویسید؟ مثلا در یک مورد نوشته بودید وقتی در غروب سن‌پترزبورگ پرنده کوچک خوشبختی روی شانه‌ها است.
...0905
با سلام، می‌خواستم از رئیس خط
بی‌آر تی خاوران آزادی خواهش کنم دو تا اتوبوس خالی از میدون قیام بفرسته به سمت آزادی چون 9 شب به بعد ما با مکافات سوار می‌شیم اگه نمی‌خواستین به مردم سرویس بدید چرا این خط رو بی‌آرتی کردید؟
...0936
جدیدا صفحات روزنامه‌ی شما چند صفحه‌اش با صفحات هفته‌ها و ماه‌های قبل قاطی می‌شود خواهشا اصلاح شود.
...0905
آمریکا از شرارت و جنایت و خونریزی دست بردارد، ادعای پرچمداری حقوق بشر در جهان بودنش پیشکش.
...0938

نظر شما