شناسهٔ خبر: 26753076 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری آیین تکریم امامزادگان در 7 بقعه متبرکه البرز

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی -اجتماعی اوقاف و امور خیریه البرز گفت: به مناسبت دهه کرامت و روز ملی تکریم امامزادگان، هفت بقعه متبرکه این استان میزبان برگزاری این آیین می‌شوند.

صاحب‌خبر -

برگزاری آیین تکریم امامزادگان در 7 بقعه متبرکه البرز

به گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام و المسلمین حسین قبادی، 25 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: وجود امامزادگان مایه خیر و برکت شهرها و روستاها است و از بقاع متبرکه به عنوان نماد و ظرفیت فرهنگی باید یاد کرد.
وی افزود: یکی از راه‌های بزرگداشت مفاخر و صاحبان کمال، زیارت آنان است که در حقیقت موجب بقا و استمرار حیات علمی و معنوی آنان می‌شود.
این مسئول بیان کرد: انبیا و اولیای الهی، بهترین الگوهایی هستند که انسان‌ها می‌توانند از ارتباط با آنان، در مسیر رشد و تکامل خود، بهره برند که این ارتباط، در قالب «زیارت» مطرح شده است.
قبادی گفت: زیارت قبور اولیای الهی می‌تواند به شناخت بیشتر آن بزرگواران و الگوبرداری از خصلت‌های الهی آنان بیانجامد یا از طریق اشراق معنوی، بر روح و جان آدمی تأثیرگذار باشد.
وی در ادامه با اشاره به دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع)، ابراز کرد: این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.
این مسئول گفت: دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.
معاون فرهنگی- اجتماعی اوقاف البرز در ادامه با تشریح ویژه برنامه‌های این دهه در امامزادگان شاخص استان، گفت: گلباران امامزادگان و مزار شهدا ،برگزاری مراسم مولودی‌خوانی، شعر در مدح امامان، برگزاری مسابقه ، سخنرانی در باب شناخت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، برگزاری نمایشگاه، تهیه جزوات معرفی امامزادگان از اهم اقدامات انجام شده در دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری آیین‌های تکریم امامزادگان در سطح استان البرز، گفت: آیین متمرکز استانی روز ملی تکریم امامزادگان ساعت 17 روز پنج شنبه 28 تیرماه همزمان با 6 ذی القعده در آستان مقدس امامزادگان احمد، محمود و فاطمه(ع) کرج شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود.
قبادی گفت: آستان مقدس امامزادگان هارون(ع)، اسحاق(ع) و ضیاءالدین(ع) در شهرستان طالقان، امامزادگان احمد و محمود(ع) در شهرستان نظرآباد، امامزادگان ام کبری و ام صغری(س) در شهرستان اشتهارد و آستان مقدس امامزاده حسن(ع) مجریان دیگر این جشن ملی هستند.
وی با بیان اینکه در این مراسم‌ها از هیات امنای برتر و خادمان برتر تقدیر می‌شود، افزود: شامگاه پنجشنبه همزمان با روز ملی تکریم امامزادگان، کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم امام رضا(ع) در امامزاده حسن(ع) مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کند.
انتهای پیام./

نظر شما