شناسهٔ خبر: 26753045 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه یاسوج:

دهه کرامت فرصت آشنایی با فضائل اخلاقی ائمه (ع) است

یاسوج- ایرنا- امام جمعه یاسوج با تبریک دهه کرامت و بیان اهمیت آن، گفت: این دهه بهترین فرصت برای آشنایی هر چه بیشتر شیعیان با فضائل اخلافی و جایگاه والای ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی روز دوشنبه در نشست ستاد برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ملت ایران در زمینه شناساندن هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی و فضائل اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مردم دیگر کشورهای اسلامی تلاش و اقدام کنند.
وی افزود: داشتن ارادت و محبت به ائمه اطهار (ع) از الطاف الهی به ملت شیعه ایران است و جزو افتخارهای مهم آنان محسوب می شود.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: وجود حرم جمعی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در ایران آثار و برکات متعدد معنوی برای کشور دارد و قطب فرهنگی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: برنامه های اثرگذار و متنوع در دهه کرامت امسال در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود به طوری که مردم استان حضور چشمگیری در آنها داشته باشند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نهادهای فرهنگی این استان همه ساله به تناسب توان و ظرفیت خود برنامه هایی را در دهه کرامت اجرا می کنند.
حجت الاسلام رضا قاسمی اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد امسال نیز همچون گذشته برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی در تعدادی از مساجد این استان به مناسبت دهه کرامت خواهند داشت.
وی افزود: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در حد توان با نهادهای فرهنگی این استان برای برگزاری مطلوب تر و باشکوه تر برنامه های دهه کرامت امسال در نقاط مختلف استان تعامل و مشارکت داشته باشند.
حجت الاسلام قاسمی خواستار پرهیز از موازی کاری و هم پوشانی در زمینه اجرای برنامه های دهه کرامت امسال در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد توسط نهادهای فرهنگی این استان شد.
وی بیان کرد: آذین بندی و تبلیغات میدانی گسترده توسط شهرداری ها و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف این استان به مناسبت دهه کرامت ضروری است.
اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده سالروز ولادت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
7535/1662

نظر شما