شناسهٔ خبر: 26753003 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیش‌بینی حضور ۲۰ هزار کرمانشاهی در جشنواره کتابخوانی رضوی

R41380/P1377/S6,68/CT7

جشنواره کتابخوانی رضوی به برکت وجود نازنین امام هشتم(ع) در سومین سال برگزاری در استان کرمانشاه با استقبال روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، امام رضا‌(ع) ولی نعمت معنوی مردم ایران است و وظیفه داریم مردم و خانواده ها و کودکانمان را بیش از گذشته نسبت به این امام بزرگوار آشنا کنیم که یکی از راه‌های آشنایی مردم با برکات وجود امام هشتم مطالعه و کتابخوانی است.

امسال سومین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه برگزار می‌شود که براساس اعلام اداره کل کتابخانه‌های استان پیش‌بینی می‌شود تا 20هزار نفر در این دوره از جشنواره شرکت کنند؛ در سال گذشته 14هزار کرمانشاهی در این جشنواره شرکت کرده بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در رابطه با جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه جشنواره‌ای با محوریت زندگینامه و ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) برگزار می‌کند که در این جشنواره به منظور ترویج سبک زندگی رضوی بخشی با عنوان مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌شود.

معصومه حسنی خوانسار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: شرط اولیه شرکت در بخش کتابخوانی خانواده رضوی شرط مشارکت یکی از والدین در این بخش است و در جشنواره امسال بخش انفرادی نیز در سه گروه سنی کودک (4 تا 11سال)، نوجوان (11 تا 17 سال) و جوان و بزرگسال (17 سال به بالا) دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه شرط شرکت در بخش کتابخوانی خانوادگی یا بخش انفرادی وجود دارد، گفت: در رده سنی کودکان چهار تا 11 سال درباره داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) کتاب "مژده گل" با نویسندگی محمود پوروهاب از نشر جمکران و کتاب "مهمان خراسان" با گردآورندگی سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر معرفی شده است.

خوانساری افزود: در رده سنی نوجوانان 11 تا 17 سال کتاب‌های "کاش تو را می‌دیدم" و موضوع زندگی حضرت معصومه(س) و "مسافر هشتم" با موضوع زندگی امام رضا(ع) به روایت مژگان شیخی جهت مطالعه معرفی شده است و برای رده سنی 17 سال به بالا کتاب‌های "مهر ولایت در آسمان ایران"، کتاب ماه هشتم و "به سپیدی یک رؤیا" به ترتیب به نویسندگی علی کریمی جهرمی، مهدی غلامی و فاطمه سلیمانی برای مطالعه انتخاب شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان شرکت در مسابقه به صورت مکتوب و مجازی وجود دارد، بیان کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه به صورت مجازی می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا 31 تیرماه به نشانیwww.razavi.iranpl.ir ارسال کنند و برای شیوه مکتوب به کتابخانه‌های استان کرمانشاه مراجعه کنند.

خوانساری با بیان اینکه زمان داوری آثار 25 مرداد ماه است افزود: از تمامی افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برای شرکت در آیین پایانی جشنواره دعوت خواهد شد و منابع جشنواره و پرسشنامه‌ها در نشانی اینترنتی کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی www.iranpl.ir یا نشانی اینترنتی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه درباره اهدای جوایز به خانواده‌ها افزود: به خانواده‌های اول سه نفره،750 هزار تومان، خانواده‌های اول و دوم دو نفره 500 هزار تومان، خانواده‌های اول چهار نفره 100 هزار تومان، خانواده اول پنج نفره 150 هزار تومان، به خانواده دوم سه نفره 500 هزار تومان، به خانواده دوم چهار نفره 750 هزار تومان و به خانواده‌ دوم پنج نفره 100 هزار تومان تعلق خواهد گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین مسابقه کتابخوانی کشور است، گفت: امام رضا(ع) ولی نعمت معنوی ما مردم ایران است و ما وظیفه داریم مردم و خانواده‌ها و کودکانمان را بیش از گذشته نسبت به این امام بزرگوار آشنا کنیم.

حشمت‌الله فلاحت پیشه افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از بهترین فرصت‌هاست که دوباره به سمت شناخت و معرفت امام خود برویم و امیدواریم مردم و خانواده‌های استان از فرصت حضور در این جشنواره استفاده کنند و  امیدوارم همه دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی به این رویداد مهم کتابخوانی توجه ویژه نشان بدهند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه از نقاط قوت این جشنواره این است که همه رده‌های سنی و به روش‌های مختلف مکتوب و اینترنتی و نقاشی و پویش مجازی امکان شرکت در مسابقه وجود دارد، افزود: همین ویژگی موجب تنوع شرکت کنندگان در کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه نیز در رابطه با جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره رضوی فرصتی دوباره برای امام شناسی است و هنوز مردم ما نیاز دارند که از زندگی و بیانات ائمه(ع) بهره ببرند و هر نوع فعالیتی در این زمینه برکات زیادی خواهد داشت.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه بخش‌های مختلف جشنواره متنوع است، افزود: خانواده‌ها، فرزندان خود را از کودکی با کتابخوانی آشنا کنند و از این جشنواره‌ها که شرایط مشارکت خانوادگی نیز دارد، برای تربیت صحیح فرهنگی استفاده کنند.

بازوند گفت: اکنون سرانه مطالعه در جامعه نیاز به رشد و پیشرفت دارد و از طرف دیگر ما نیاز داریم تا کتابهای خوب با محتوای مناسب در جامعه ترویج داده شود.

وی گفت: فهرست کتابهای این جشنواره دارای محتوای مناسب و کارشناسی شده‌ای است که اثر مفیدی در سطح معرفتی مردم ولایتمدار ما خواهد داشت.

سرانه مطالعه در جامعه نیاز به رشد و پیشرفت دارد و از طرف دیگر جامعه نیاز دارد که کتاب‌های خوب با محتوای مناسب در جامعه ترویج داده شود و جشنواره کتابخوانی رضوی که به صورت خانوادگی یا فردی برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و شناخت ائمه معصومان(ع) است.

انتهای پیام/ش

نظر شما