شناسهٔ خبر: 26751908 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

برای دومین سال متوالی صورت گرفت؛ مانع‌تراشی‌های عربستان برای حجاج قطری

عربستان سعودی برای دومین سال پیاپی از اعزام مستقیم هوایی یا اعزام زمینی حجاج قطری به شهرهای مقدس مکه و مدینه جلوگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی 21، حاکمیت عربستان سعودی برای دومین سال پیاپی موانعی را در مسیر حجاج قطری ایجاد می کند تا مانع سفر آنها به سرزمین عربستان برای ادای فریضه حج شود.

در همین راستا ریاض اعلام کرده که سفر حجاج قطری با هواپیمایی این کشور به عربستان سعودی ممنوع است. علاوه بر این که تنها فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده به روی قطری ها باز است.

وزارت حج عربستان سعودی، وزارت اوقاف قطر را به عدم تعامل با برنامه ریزی های این کشور در خصوص حجاج قطری متهم می کند.

پیش از این وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر اعلام کرده بود که مانع تراشی های عربستان از زمان آغاز بحران خلیج فارس در خصوص حقوق شهروندان و افراد مقیم دولت قطر در انجام شعائر اسلامی در اراضی مقدس مکه و مدینه همچنان ادامه دارد.

این وزارتخانه تاکید کرد که ادامه مانع تراشی ها و اقدامات نژادپرستانه عربستان مربوط به کشور قطر است و در رابطه با دیگر مسلمانان جهان اینگونه نیست.

این بیانیه تاکید کرده است که عربستان همچنان با اعزام حجاج از طریق مسیرهای زمینی مخالفت می کند، علاوه بر اینکه پرواز مستقیم از شهر دوحه به شهر جده را نیز ممنوع اعلام کرده است. این موضوع سبب شده حجاج سالخورده و بیماران مصیبت های زیادی را در سفر حج متحمل شوند.

این وزارتخانه از عربستان سعودی خواست تا شعائر دینی را از کشمکش های سیاسی به ویژه در این ایام مبارک جدا کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما