شناسهٔ خبر: 26751838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبرداد:

اعزام ۵۶۵ مبلغ دینی به بقاع متبرکه اصفهان درسال ۹۷/ وجود ۷۱۸ امامزاده در استان

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۵۶۵ نفر مبلغ اعزامی و بومی در سطح استان در برنامه های مختلف بقاع متبرکه مشارکت داشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع  متبرکه، که در آستان مقدس امامزاده زینبیه برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در توصیف اهمیت حفظ قرآن کریم اظهار کرد: امروزه که رهبر معظم انقلاب جنگ اقتصادی را مطرح می کند و حافظان قرآن وظیفه دارند آیات مربوط به انفاق و کمک به نیازمند را برای مردم قرائت کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید براینکه هر چه قاریان قران زیباتر قرآن را تلاوت کنند، قدرت جذب دل ها به قرآن بیشتر است، گفت: دراین راستا چهل ویکمین دوره مسابقات قرآن استان اصفهان برگزار می شود.

وی ابراز کرد: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات  34 هزار نفر اعم از خواهران و برادران در 15 رشته  شرکت کردند و پس از اعلام نتیجه و داوری 570 نفر به مرحله استانی راه یافتند که این تعداد روز چهارشنبه 27 و پنج شنبه 28 تیرماه به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: مکان برگزاری این مسابقات سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان است که در مجموعا 700نفر با حضور 29 داور استانی و کشوری  دراین همایش شرکت می کنند.

وی  ادامه داد: 293  نفر از این تعداد خواهر و 278 برادران بوده که خواهران در رشته های حفظ 5،10،20، و کل قرآن، ترتیل، قرائت و دعا خوانی به رقابت پرداخته و برادران علاوه براین رشته ها در رشته اذان هم رقابت می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: اختتامیه این مسابقات ساعت 5.30 روزپنج شنبه  28تیرماه برگزار می شود، در هر رشته 3نفربرتر برگزیده و در مجموع 45 نفر به مسابقات کشوری راه می یابند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز دهه کرامت و روز پنجم ذی العقده روز تکریم از امامزادگان، بیان داشت: 26 همایش بزرگداشت وتجلیل از امامزادگان در استان برگزار خواهد شد و در 114 بقعه متبرکه نیز جشن میلاد امام رضا برپا می کنیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که از ابتدای سال 97 تاکنون 565 نفر مبلغ اعزامی و بومی در سطح استان دربرنامه های مختلف بقاع متبرکه مشارکت داشته اند، افزود: در سطح استان از 183 طلاب واجد شرایط در سه رشته مهارت های فردی، خانواده و ازدواج و تربیت فرزند آزمون برگزار شد که در آینده نزدیک در بقاع متبرکه کلاس هایی توسط این افراد برگزار می شود.

وی افزود: اوقاف باید ارتباط خود را با دانشجویان، نخبگان اجتماعی و حوزه های علمیه بیش از گذشته برقرار کند، چرا که کسانی که می توانند باعث ارتقا و احیا وقف نامه های جدید شوند، این اقشار هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 718 امامزاده در سطح استان وجود دارد که همگی واجب تعظیم بوده و تلاش و سیاست اوقاف براساس فرمایشات مقام معظم رهبری همگی  بقاع متبرکه به قطب فرهنگی شاخص تبدیل شوند .

انتهای پیام

نظر شما