شناسهٔ خبر: 26751758 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایستگاه مترو لندن به نام سرمربی فوتبال انگلیس تغییر کرد

لندن – ایرنا – در پی راه یافتن تیم ملی فوتبال انگلیس به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی 2018 روسیه ، ایستگاه مترو 'ساوتگیت' در شمال لندن به مدت 48 ساعت به نام کامل سرمربی انگلیس 'گرت ساوتگیت' تغییر یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سازمان حمل‌ونقل انگلیس با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد که این اقدام به‌پاس تلاش‌های سرمربی و بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلیس در مسابقات جام جهانی صورت گرفته است.
تیم ملی انگلیس پس از شکست دو بر صفر سوئد در مرحله یک‌چهارم نهایی به نیمه‌نهایی راه یافت. اما در بازی بعدی شانس با سه شیرهای انگلیسی یار نبود و پس از ارائه یک بازی نفس‌گیر، دو بر یک میدان را به تیم کرواسی واگذار کرد و از صعود به مرحله نهایی بازماند.
این برای اولین بار طی نزدیک به 30 سال گذشته بود که تیم ملی انگلیس توانسته بود به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی راه پیدا کند.
ایستگاه مترو ساوتگیت واقع در منطقه انفیلد در شمال لندن در خط پیکادلی قرار دارد و تا فردا شب (سه‌شنبه) پیشوند «گرت» را به نمایش خواهد گذاشت. پیش‌ازاین مسافرانی که از این ایستگاه عبور می‌کردند، به ابتکار خود نام گرت را بالای نشان ایستگاه ساوتگیت حکاکی کرده بودند.
تیم ملی فوتبال فرانسه دیروز (یکشنبه) با برتری چهار بر دو مقابل کرواسی برای دومین بار قهرمان جام جهانی شد. این تیم در سال 1998 نیز جام را از آن خودکرده بود.
«دیدیه دشان» سرمربی فرانسه پس از «ماریو زاگالو» برزیلی و «فرانس بکن بائر» آلمانی به سومین فردی تبدیل شد که هم به عنوان بازیکن و هم سرمربی، فاتح جام جهانی شده است.
تیم ملی فوتبال ایران نیز یکی از حاضرین در بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی بود که با چهار امتیاز در گروه دوم به کار خود پایان داد.
تیم ایران برابر مراکش به برتری یک بر صفر رسید، با یک گل مغلوب اسپانیا شد و با پرتغال به تساوی یک بر یک رسید.
اروپام ** هـ ن ** 1908

نظر شما