شناسهٔ خبر: 26751710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرآوری بیش از 3 میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه سرخس

در سه ماه نخست امسال سه میلیارد و 131 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه سرخس فرآوری شد که 4 درصد از برنامه پیش بینی شده بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: در سه ماه فرآوری بیش از 3 میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه سرخسنخست امسال سه میلیارد و 131 میلیون مترمکعب گاز فرآوری شد و   162 هزار بشکه نیز میعانات گازی به دست آمد.
محمد فرزانه مقدم با بیان اینکه همچنین 683 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به مخزن ذخیره سازی شوریجه تزریق شده، ادامه داد: این میزان در مدت مشابه پارسال 632 میلیون مترمکعب بود که ذخایر امسال 8 درصد رشد نشان می دهد.
فرآورش گاز، فرآیندی است که در جریان آن گاز طبیعی، که متان بیشترین و اصلی‌ترین ماده آن و با درصد خلوص 80 تا 97 درصد است به‌عنوان محصول نهایی پالایش می شود و در این فرآیند چندین محصول صادراتی هم جداسازی می شود.
شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با تولید روزانه 2هزار و 400 تن در روز، به عنوان قطب تولید گوگرد در خاورمیانه، در 180 کیلومتری شمال شرق مشهد تولیدکننده گاز طبیعی، گوگرد، مایعات گازی و محصولات واحد تقطیر از مخازن گازی منطقه خانگیران است.
این پالایشگاه گاز مصرفی استانهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از سمنان را تامین می کند.

 

نظر شما