شناسهٔ خبر: 26751702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پزشکیان در تشریح نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:

تیم استخراج بخش های مغفول مانده اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌شود

نایب رییس مجلس، نشست امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با دستورکار مقابله با تحریم ها را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت،‌ مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس، با اشاره به نشست امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دیروز با اعضای هیئت دولت و تاکید بر اجرای جدی اقتصاد مقاومتی در نشست امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مقرر شد که تیمی تشکیل شود تا حوزه هایی از سیاست های اقتصاد مقاومتی را که مغفول مانده یا به صورت کمرنگ اجرا شده را  استخراج کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین مقرر شد تیمی تشکیل شود که برنامه ریزی کرده و این بخش های مغفول مانده را پیگیری و اجرا کند همچنین مقرر شد نیازهای وزارت راه و شهرسازی به صورت لیستی تهیه شود.

وی با بیان اینکه در نشست امروز مشکلاتی که آمریکا برای سیستم حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی ایجاد کرده مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در این جلسه راه های برون رفت و نوع مداخلات در این حوزه مورد بحث قرار گرفت که در این راستا به وزارت راه و شهرسازی مسئولیت و اختیاراتی داده شد تا به صورت تام الاختیار مشکلات موجود را حل کند و دیگر نیاز نباشد که برای اخذ مجوز اقدام کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مقرر شده که نیازهای وزارت راه و شهرسازی به صورت لیستی تهیه شود تا در دولت و یا نشست ستاد مقابله با تحریم ارائه شود و اختیارات مورد نیاز به وزیر داده شود تا در برابر مشکلات بدون فوت وقت اقدامات لازم صورت گیرد.

مقرر شد بخش خصوصی مشکلات بازار را کنترل کند

وی با بیان اینکه بیشتر کالاهای ایرانی از طریق دریا جابجا می شود، افزود: برای رفع مشکلاتی که برای کشتیرانی ایران ایجاد شده وزارت راه و شهرسازی باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

پزشکیان با اشاره به اینکه شافعی رئیس اتاق بازرگانی در نشست امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حضور داشت، ادامه داد: در این نشست تاکید شد که اتاق بازرگانی، وزارت صنعت و معدن و دولت تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا بخش خصوصی در وضعیت کنونی بیشتر وارد صحنه شود و مشکلات بازار را کنترل کرده و پیشنهادهای مورد نیاز را ارائه دهد.

تصمیمات به ستاد مقابله با تحریم ارائه می شود

وی اظهار داشت: در صورت نیاز پیشنهادهای بخش خصوصی در دولت و ستاد مقابله با تحریم تصویب می شود.

 نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همچنین به وزیر نفت و تیمی در این حوزه اختیارات داده شده که تصمیمات مورد نیاز را برای مقابله تحریم های نفتی و فروش نفت اتخاذ کند، تصریح کرد: مقرر شده این تصمیمات به ستاد مقابله با تحریم اطلاع داده شود تا به مشکل برخورد نکنند و اختیار داده شده که این تیم با اختیارات کامل اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما