شناسهٔ خبر: 26751273 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یکی از آفت‌های حوزه صنعت در اراک تغییر مدیریت واحدهای صنعتی است

R41371/P1377/S6,73/CT11

معاون عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه یکی از آفت‌های حوزه صنعت در اراک تغییر مدیریت واحدهای صنعتی است گفت: برطرف کردن موضوعات زیست محیطی باید از مهمترین برنامه‌های ایرالکو باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ایرالکوی اراک با اشاره به آثار مخرب تغییر و تحول‌های پی در پی در مدیریت واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت: یکی از آفت‌های حوزه صنعت در اراک تغییر مدیریت واحدهای صنعتی مانند کارخانه آلومینیوم بوده که به نوعی بعد از عوامل تحریم‌ها معضلات و مشکلات بسیاری را بدنبال داشته است.

وی افزود: همه افرادی که در زمان‌های مختلف برای یک مدت کوتاه مدیریت واحد تولیدی را برعهده داشته‌اند به سبب عدم اشراف و ارتباط با عوامل پیرامون و عناصر مرتبط با واحدهای صنعتی، تسلط و راهبری مناسبی را در مسئولیت خود ارائه نداده‌اند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: مقدم‌ترین برنامه‌ها در ایرالکو باید بر پایه‌ حفظ توان تولید، نیروی انسانی، ارتقای کیفیت و افزایش بهره‌وری بوده که همه این عوامل مستلزم راهبری مدیریتی کارآمد و موثر است که به اهدف پیش‌رو دست یابد.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: یکی از موارد مهم در برنامه‌های ایرالکو برطرف کردن موضوعات زیست محیطی بوده که در راستای این مهم خروج خطوط قدیمی کارخانه از مدار فعالیت در ستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: نوسازی خطوط تولید کارخانه ایرالکو تنها به هدف محیط زیست نبوده و نوسازی خطوط قدیمی و بروزرسانی چرخه تولید در راستای تولید بیشتر و اشتغال هم مدنظر قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تاکنون بر طبق گزارش‌های اعلام شده و بازدیدهای صورت گرفته از کارخانه آلومینیوم اراک با نسبت قابل قبولی خطوط نوسازی شده‌اند و بیش از 50 دیگ تولید از مدار خارج شده و سیستم به مرور بازسازی و در نهایت به چرخه تولید بازمی‌گردد.

زندیه وکیلی ادامه داد: موضوع آنودسازی یکی از مصوبات هیئت وزیران و برنامه‌های راهبردی شرکت ایرالکو بوده که تاکنون مغفول مانده و در حال حاضر آنود را وارد می‌کنند و اگر سرمایه‌گذاری در تولید و ساخت آنود انجام شود در حدود سه سال بازگشت سرمایه دارد، شرکت ایرالکو از ابتدا نباید وابسته به اعتبارات دولتی برای راه‌اندازی آنود می‌شد و می‌توان با ذخیره‌ها و صرفه‌جویی‌ها بخشی از تولید آنود راه‌اندازی شده بود.

وی افزود: آنودی که در حال حاضر وارد می‌شود با یک هزینه اقتصادی بالا بوده و نخستین انتظار در این راستا برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی از خود شرکت ایرالکو بوده و اگر برای این کار اقدام کند استانداری مرکزی در همه زمینه‌ها و گرفتن وام و بودجه از صندوق ذخیره ارزی هم با ایرالکو همکاری و همراهی می‌کند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: تولید آنود توجیه اقتصادی دارد و اگر تاکنون در این زمینه فعالیتی نشده به سبب بی‌توجهی و کم کاری بوده، اگر بدنبال تولید، اشتغال و بهره‌وری هستیم دو موضوع نوسازی چرخه تولید و آنودسازی را در اولویت کارها قرار دهیم.

زندیه وکیلی بیان کرد: اگر بخواهیم رتبه و نام استان و شهر اراک را در حوزه صنعت حفظ کرده و جلوی تعطیلی صنایع را بگیریم نمی‌توانیم با تکنولوژی قدیمی که از سال‌ها پیش داریم فعالیت کنیم، باید به دنبال طرح توسعه در راستای بهره‌وری بیشتر و حضور در بازار دنیا برای رقابت بین‌المللی باشیم که این اهداف در راستای تدوین و تبیین برنامه‌های دراز مدت کارآمد است.

انتهای پیام/

نظر شما