شناسهٔ خبر: 26750979 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

العربی الجدید گزارش داد

بازسازی و تغییر گسترده در بدنه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مصر

منابع مصری گفته اند که بعد از روی کار آمدن عباس کامل به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مصر، بدنه نهادهای امنیتی مصری و پرونده های تحت نظارت این سازمان دچار تغییر و تحول عمده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، منابع مصری نزدیک به ریاست جمهوری این کشور از روند تغییر و بازسازی گسترده در بدنه نهادهای امنیتی مصری خبر داده است.

بر اساس این خبر این تغییرات بعد از انتخاب «عباس کامل» به عنوان رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر صورت گرفته است و به گفته این منابع عباس کامل بازی گردان اصلی نهادهای امنیتی در مصر به شمار می رود.

این منابع تأکید کرده اند که عباس کامل یک نهاد امنیتی جدید نیز در داخل موسسه های ریاست جمهوری مصر تأسیس کرده و شماری از افسران سازمان اطلاعات جنگی، اطلاعات عمومی، امنیت ملی، نظارت اداری و وزارت کشور را به این سازمان ملحق کرده است و خود نیز مدیریت این سازمان را برعهده گرفته است.

بخشی از مسئولیت های این سازمان جدید التأسیس نظارت بر همه نهادهای دولتی و نظارتی و همه رسانه های مکتوب و غیر مکتوب مصری است و گزارش های این سازمان به شخص عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و عباس کامل ارائه می شود.

بر اساس این خبر عباس کامل به بازسازی کامل پرونده های مهم سازمان اطلاعات عمومی نیز دست زده است که مهم ترین آن پرونده فلسطین، لیبی و پرونده روابط سودان و مصر و سد النهضه بوده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما