شناسهٔ خبر: 26750869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت سریال و فیلم سینمایی با موضوع شهید" سردار همدانی و خانم دباغ"

یازدهمین نشست کمیته آموزش و پژوهش دفاع مقدس و اسناد ملی در صداوسیمای مرکز همدان برگزار شد .

صاحب‌خبر -

ساخت سریال و فیلم سینمایی با موضوع شهید سردار همدانی و خانم دباغبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان از ساخت ۲ سریال و فیلم سینمایی فاخر با موضوع شهید "سردار همدانی و خانم دباغ" خبر داد و گفت: فیلمنامه نویسی این مجموعه ها به پایان رسیده است.
آقای دهقان نیری همچنین با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال ۹۷ با موضوعهای "دفاع مقدس، چهل سالگی انقلاب و شهدای مدافع حرم " برنامه سازی شده است، یادآور شد: در این زمینه ها،۴۵۰ دقیقه برنامه در صدا ، ۴۰۰ دقیقه در سیما و ۱۲۰۰ دقیقه در معاونت خبر برنامه سازی  شده است .
سردار ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هم در این نشست گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس یک ارزش عمومی است که همه باید آن را درک کنند .
طاهره دباغ با نام اصلی مرضیه حدیدچی از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
این بانوی گرانقدر از مبارزان انقلاب اسلامی و نمادی از زنان مسلمان فعال در همه عرصه های اجتماعی ایران بود که سال ۱۳۹۵ به علت بیماری دارفانی را وداع گفت.

ساخت سریال و فیلم سینمایی با موضوع شهید
ساخت سریال و فیلم سینمایی با موضوع شهید

سردار حاج حسین همدانی هم از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان و فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران و نیز فرمانده لشکر انصار الحسین همدان بود .
این شهید والامقام در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب در سوریه حین مشاوره نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسید.

 

نظر شما