شناسهٔ خبر: 26750782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران:

بازسازی مسجد جامع ساری مطالبه عمومی است/ میراث فرهنگی سریعتر اعلام نظر کند

مدیر کل اوقاف مازندران با تأکید در حال حاضر بازسازی و مرمت مسجد جامع ساری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، گفت: باید از همه ظرفیت های مردمی و غیر مردمی برای بازسازی مجدد این بنای ارزشمند استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران امروز در نشست بررسی چگونگی بازسازی و مرمت مسجد جامع ساری با بیان این که آتش سوزی مسجد جامع ساری حادثه ناگواری بود که قلوب بسیاری از مؤمنان را جریحه دار کرد، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور بازسازی و مرمت این بنای تاریخی و مذهبی مرکز استان اقدام کرد.

وی با بیان این که این بنای تاریخی سال 77 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در حال حاضر مرمت و بازسازی آن باید با نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گیرد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که سازمان میراث فرهنگی باید هر چه سریعتر نظر نهایی خود را در خصوص بنای فعلی مسجد اعلام کند، بیان داشت: هدف نهایی ما بازگشت مسجد جامع ساری به همان دوران طلایی خود است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که متأسفانه در اثر گستردگی آتش بخش اعظمی از بنای این مسجد نابود شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها دیوارهای قدیمی از این بنا باقی مانده که باید از لحاظ استحکام مورد بررسی و آزمایش قرار گرد.

وی با تأکید در حال حاضر بازسازی و مرمت مسجد جامع ساری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است؛ افزود: باید از همه ظرفیت های مردمی و غیر مردمی برای بازسازی مجدد این بنای ارزشمند استفاده کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی انسان های مغرض به دنبال حاشیه سازی در خصوص آتش سوزی مسجد جامع ساری هستند، بیان داشت: باید در چنین شرایطی و برای جلوگیری از بروز هر گونه ناگوار دیگری باید تکلیف این بنا مشخص شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که علما همواره همراه و پشتیبان مسؤولان جامعه بوده اند، افزود: در این موضوع نیز علما و روحانیان آمادگی خود را برای همراهی به منظور مرمت و بازسازی مسجد جامع اعلام کردند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که بسیاری از مردم برای اطلاع از آخرین وضعیت مسجد جامع به دفاتر و منازل علمای شهر مراجعه می کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه یک وحدت و اتفاق نظر جمعی برای مرمت و بازسازی مسجد جامع ساری میان مردم و مسؤولان وجود دارد.

مدیر کل اوقاف  وامور خیریه مازندران با بیان این که تاکنون جلسات متعددی برای بررسی این حادثه و ارائه راهکارهای لازم جهت بازسازی این بنا با حضور مسؤولان و علما برگزار شد، تصریح کرد: امیدواریم پس از اعلام نظر نهایی سازمان میراث فرهنگی شاهد آغاز عملیات اجرایی برای بازسازی این مکان دینی باشیم.

 

نظر شما