شناسهٔ خبر: 26750460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار همدان:

مجلس نسبت به وزیر کار گارد نگیرد

نمایندگی همدان

استاندار همدان با تأکید بر اینکه مجلس نسبت به وزیر کار گارد نگیرد، گفت: اگر در شرایط فعلی تغییری در وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شود، آسیب جدی به حوزه اشتغال وارد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت دوشنبه 25 تیر در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان رزن برگزار شد، اظهار کرد: مجلس خیز برداشته چند وزیر را بالا و پایین کند که خواهش می‌کنیم درباره دکتر ربیعی اینگونه نباشد چرا که تمام بافته‌های ما رشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر کوچکترین آسیبی به وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی وارد شود نه تنها اشتغال موجود آسیب می‌بیند، بلکه کل اشتغال فراموش می‌شود.

نیک‌بخت با تأکید بر اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قبلا هم به استان همدان سفر داشته است، افزود: این تصور ایجاد نشود که وزیر تعاون زمانی‌که مشکل ایجاد می‌شود به استان‌ها سفر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها توسط مجلس تصویب می‌شد خیلی از مشکلات کشور حل می‌شد اما متأسفانه این لایحه زمانی به مجلس رفت که مجلس گارد گرفته بود.

استاندار همدان از جذب کامل اسناد خزانه استان خبر داد و گفت: کل اسناد خزانه استان برای سال ۹۷ جذب شد و ۷۰ میلیارد تومان به استان بازگشت.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال استان، ادامه داد: تعهد ایجاد ۳۰ هزار شغل در سال ۹۶ را داده‌ایم که تا کنون ۲۸ هزار و ۳۰۰ شغل در استان ایجاد شده است.

نیک‌بخت با بیان اینکه اجرای نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی در استان آغاز شده است، تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی در استان همدان با ۷ مگاوات آغاز شد و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت‌سنجی شده و ۶۰ مگاوات نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همدان به لحاظ صرفه‌جویی در مصرف آب نخستین و تنها استانی است که توانسته از پساب فاضلاب استفاده کند، خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید مفتح با استفاده از پساب فاضلاب با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه میانگین آبیاری تحت فشار در کشور ۴۲ درصد است، گفت: در استان همدان ۸۵ درصد اراضی مستعد معادل ۱۴۶ هزار هکتار زیرپوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار دارد.

پرداخت 1230 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز از پرداخت ۱۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در این استان خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری ۱۲۳۰میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی و ۱۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها پرداخت شده است.

احمد توصیفیان با بیان اینکه استان همدان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر رتبه اول و سوم کشور را داراست، تصریح کرد: سهمیه اشتغال روستایی استان ۲۶۱ میلیارد تومان بوده که ۸۰ طرح به مبلغ ۷۱ میلیارد تومان عقد قرارداد و پرداخت شده است.

وی با اشاره به جذب ۶۰ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در همدان، ادامه داد: ۵ طرح کارگروه ملی به ارزش ۶۷ میلیارد تومان درحال عقد قرارداد است که در مجموع ۱۳۸ میلیارد تومان درحال عقد قرارداد است.

توصیفیان خاطرنشان کرد: ۱۱۱ میلیارد تومان برای دستگاه‌های حمایتی پیش‌بینی شده و ۲۳۰ میلیارد تومان طرح زیر ۶ میلیارد تومان در دست بررسی بانک‌هاست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: علاوه بر تحقق اشتغال در سال ۹۶ تا تیرماه امسال ۳۰ هزار شغل پیش‌بینی شده نیز محقق شد به طوریکه تا تیرماه ۲۸ هزار و ۳۵۰ شغل جدید در استان ثبت شده است.

فرماندار شهرستان رزن نیز با بیان اینکه نرخ بیکاری رزن ۸.۲ درصد است، گفت: مزیت‌های نسبی شهرستان رزن در تعریف رسته‌های اشتغال روستایی مغفول مانده و دست ما را در تسهیلات استغال بسته است.

رضا سلامتی با بیان اینکه ۷۶ درصد جمعیت شهرستان رزن روستایی است که زمینه خوبی برای اشتغال پایدار روستایی است، تصریح کرد: شهرستان رزن رتبه دوم تولید گندم استان و رتبه اول تولید رازیانه کشور را به خود اختصاص داده است.

وی مهمترین مزیت شهرستان رزن را پیشینه فرهنگی مردم دانست و خاطرنشان کرد: پیشینه فرهنگی و مردم فرهنگ‌دوست رزن تأثیر زیادی در پیروزی انقلاب و تداوم آن داشته است.

انتهای پیام

نظر شما