شناسهٔ خبر: 26750379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجهیزات ورزشی 100 خانه ورزش خراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند - ایرنا - تجهیزات ورزشی یکصد خانه ورزش روستایی استان با عنوان «کاروان نشاط و امید» با حضور استاندار خراسان جنوبی توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا این تجهیزات شامل میز پینگ پنگ، دارت، صفحه شطرنج و تحته تاتامی، توپ و تور به دهیاران روستاهای مختلف استان خراسان جنوبی تحویل شد.
استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه در این آیین گفت: ایجاد نشاط و تحرک موجب جلوگیری از بسیاری آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی می شود.
محمدمهدی مروج الشریعه افزود: امروز نشاط اجتماعی از ضروریات جامعه است و همه مسئولان، دستگاه ها و تشکل های مردمی باید این مهم را در دستور کار داشته باشند.
وی اظهار داشت: ایجاد شادابی و نشاط در روستاها به عنوان قشر مولد پویا و تاثیرگذار بسیار ضروری و واجب است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: یکی از مهمترین چالش ها در حوزه توسعه ورزش همگانی، اثرگذاری مولفه اجتماعی در توسعه اجتماعی است.
مهران سرپرست افزود: نگاه دولت ها به ورزش متفاوت است و در جوامع توسعه یافته گذر از حوزه عملکرد و ورود به حوزه اثربخشی، نگاه ملموسی را می طلبد.
وی بیان کرد: سعی بر آن است با ارتقای مشارکت مردم در برنامه های ورزش همگانی، نقش ورزش را به عنوان مولفه ارزش آفرین اجتماعی مطرح کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: باید در حوزه کاهش هزینه های درمان نقش ورزش را در حوزه توسعه اجتماعی و ملی برای فراهم کردن یک زندگی خوب بر پایه فعالیت های بدنی پررنگ کنیم.
وی افزود: موضوع توازن منطقه ای بسیار مهم است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم از محل اعتبار در قالب ساختار دولت و ماموریت های محول شده، در حوزه های شهری و روستایی توزیع متوازنی داشته باشیم.
سرپرست اظهار داشت: سهم قابل توجهی از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به عنوان ظرفیت های اجرایی در حوزه های تجهیز و برنامه هایی برای حفظ و ارتقای سطح نشاط اجتماعی به این موضوع اختصاص داده شده است.
وی گفت: مشارکت خیرین در حوزه طراحی و ساخت اماکن ورزشی قابل قدردانی است و ما شاهد ساخت 53 مکان ورزشی هستیم که از این تعداد 48 مکان در روستاها و به همت خیرین مجمع ورزش یار بوده است.
وی از انعقاد تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه قرار است تا پایان سال 98 طراحی 250 زمین چمن مصنوعی در کشور انجام شود که 10 درصد آن مربوط به خراسان جنوبی است.
7559*3028

نظر شما