شناسهٔ خبر: 26749711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات ایران:

سیاست بانک مرکزی برای فروش سکه باید تغییر کند

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات ایران گفت:سیاست بانک مرکزی در پیش فروش سکه باعث برهم زدن تعادل بازار طلا و جواهرات شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان، سید حجت اللله شفاهی در همایش فرصت ها و چالش های صنعتی طلا و جواهر کشور تصریح کرد: پیش فروش 70 تن سکه بهار آزادی از سوی بانک مرکزی را عامل جذب مردم به بازار سکه و تعطیلی بازار طلای ساخته شده است.

وی افزود:هر کیلوطلا زمینه اشتغال دو نفر را فراهم می کند و فروش 70 تن سکه به راحتی زمینه اشتغال 140 هزار نفر را از صنعت طلا و جواهر حذف کرده است.

شفاهی بیان داشت:خرید سکه هیچ گردش مالی برای بازار طلا و جواهرات ایجاد نمی کند و بسیاری از واحدهای تولیدی  را به تعطیلی کشانده است.

اتحادیه طلا  و جواهرات

وی خرید سکه توسط مردم را عامل بلوکه شدن سرمایه های مالی کشور دانست و گفت:بانک مرکزی  باید رویه خود را نسبت به فروش سکه تغییر دهد و اقتصاد کشور را از تمایل به خرید سکه به خرید و فروش طلای ساخته شده تغییر دهد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات ایران وضع مالیات بر ارزش افزوده بر طلای وارداتی را عامل رکود تولید و صادرات مجدد طلا دانست و گفت:وضع 9 درصد مالیات بر طلای وارداتی امکان رقابت با تولیدکنندگان ترکیه را از تولید کنندگان ایرانی گرفته است.

 

نظر شما