شناسهٔ خبر: 26749664 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ستاری:

مشکل اساسی در حوزه فناوری محیط‌های کسب و کار است/ افزایش ۲۰ پله‌ای شاخص نوآوری

معاونت علمی فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از مشکلاتی که در ایران مطرح است محیط‌های کسب و کار است که اکنون شاخص نوآوری ۲۰ رتبه افزایش داشته است و این عدد باید بیشتر شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه فی مابین معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری و سازمان تامین اجتماعی که امروز در ساختمان تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: معاونت علمی برای ایجاد محیط کسب و کار جدید آماده همکاری است تا از زحمات نوربخش تشکر کنیم.

وی با اشاره به محیط‌های کسب و کار در ایران گفت: یکی از مشکلات  در ایران محیط‌های کسب و کار است که اکنون شاخص نوآوری ۲۰ رتبه افزایش داشته که این عدد باید بیشتر شود.

وی در ادامه گفت: شاخص حوزه علمی و فناوری و نیروی انسانی رتبه ۳ در دنیا است، اما مشکل اساسی محیط‌های کسب و کار است،   وظیفه سازمان تامین اجتماعی بهبود فضای کسب و کار است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص پایه‌های شرکت‌های خلاق گفت: محیط‌های جدید کسب و کار برای شرکت‌های خلاق ۶ پایه دارد که می‌توان به ۱. مالیات، ۲. گمرک، ۳. محیط فیزیکی، ۴. تسهیلات، ۵. سربازی و ۶. توافق نامه با سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.

وی در خصوص محیط فیزیکی شرکت‌های خلاق گفت: شهر تهران جزو ۵۰ شهر برتر در حوزه فناوری است، اما پتانسیل  برتری  ۱۰ شهر اول را دارد،   شهر تهران برای فناوری پول لازم ندارد و عاملی که یک شهر را به خانواده تبدیل می‌کند محیط کسب و کار و سرمایه بخش خصوصی است، با پول دولت نوآوری به وجود نمی‌آید.

ستاری گفت: استارتاپ در بانک مرکزی اتفاق بسیار خوبی است، زیرا محرمانه‌ترین اطلاعات مردم در اختیار  دارد  روزانه ۱۳ هزار میلیارد تراکنش دارد،   استارتاپ با نوآوری می‌تواند سود بیشتری هم جذب کند.

وی در ادامه گفت: در گذشته یک سیستم سنتی به نام بانک وجود داشت  امروزه بانک‌ها به تشویق استارتاپ‌ها پرداخته اند و این تعامل بخش سنتی با سیستم‌های امروزی بسیار خوب است در آینده این تحولات زمینه سازی برای تقویت فینتیک‌ها است.

ستاری در خصوص استقبال مردم از تاکسی‌های آنلاین تصریح کرد: علت اینکه مردم از تاکسی‌های آنلاین استقبال کرده اند این است که خدمات شهری را به این شکل می‌پذیرند.

وی همچنین افزود: اگر بخواهیم خدمات خوبی ارائه دهیم باید فضایی برای استارتاپ‌ها به وجود آید و هرچه این فضا گسترده‌تر شود در ساختار نوآوری بیشتری نیز به وجود می‌آید و هرچه سرویس دهی بیشتری باشد سازمان سرمایه بیشتری جذب می‌کند.

ستاری در خصوص توافق نامه امضا شده با تامین اجتماعی گفت: توافق نامه امروز بسیار مهم است، زیرا سازمان تامین اجتماعی از جوانان درخواست کار می‌کند و اینکه چه کسانی در آینده خدمت می‌کنند یک سوال مهم است و تصور اینکه شرکت‌های بزرگ امروز در آینده نیز هستند اشتباه است، زیرا آینده در انتظار جوانان است و تامین اجتماعی از آن‌ها حمایت می‌کند که این عامل اقتصاد را نیز تضمین می‌کند.

نظر شما