شناسهٔ خبر: 26749488 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۷ و ۲۸ تیرماه در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام آیت عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های چهل و یکمین دوره مسابقات اوقاف در استان، گفت: مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، 10 جزء، پنج جزء، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.
وی افزود: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در کرمانشاه پنج هزار و 100 نفر شرکت داشتند و از این تعداد 607 نفر به مرحله استانی راه یافتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به برگزاری مرحله استانی مسابقات در کرمانشاه در روزهای 27 و 28 تیرماه اشاره کرد و گفت: قضاوت این دوره از مسابقات را 13 داور برعهده دارند.
حجت‌الاسلام عباسیان تصریح کرد: از مجموع 607 شرکت‌کننده در مرحله استانی این مسابقات 368 نفر خانم و 239 نفر آقا حضور دارند.
یادآور می‌شود، چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در 15 رشته و در قالب سه بخش آوایی انفرادی، معارفی، آواها و نغمات دینی در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
بخش آوایی انفرادی این دوره از مسابقات شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم است و بخش معارفی مسابقات شامل تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن را شامل می‌شود.
دعاخوانی، اذان، هم‌خوانی قرآن، انشاء انفرادی، همسرایی دو یا چند زبانه و مقطع‌خوانی گروهی قرآن کریم نیز جزء بخش‌ آواها و نغمات دینی است.
مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مهرماه در استان مرکزی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

نظر شما