شناسهٔ خبر: 26749404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

18 گروه جهادی به مناطق محروم خراسان شمالی اعزام می شوند

به گزارش ایرنا، محمد اکبرزاده روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: گروه های جهادی به مناطق مورد حمایت آستان قدس اعزام شده و نسبت به اجرای طرح های مختلف عمرانی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، محمد اکبرزاده روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: گروه های جهادی به مناطق مورد حمایت آستان قدس اعزام شده و نسبت به اجرای طرح های مختلف عمرانی مبادرت خواهند داشت.
وی افزود: ساخت واحدهای مسکونی، آبرسانی، ارائه خدمات پزشکی بویژه دندانپزشکی از جمله خدمات این گروه های جهادی است.
به گفته اکبرزاده در قالب اعزام گروه های جهادی، تاکنون 15 هزار نفر از روستاییان در مناطق محروم استان از خدمات درمانی بهره مند شده اند و 10 نقطه نیز توسط این گروه ها آبرسانی شده است.
وی در باره برنامه های آستان قدس رضوی برای اجرای طرح ای توسعه ای و عمرانی در استان گفت: طرح لایرونی 80 قنات در استان در دستور کار قرار گرفته بود که در این باره اقدامات خوبی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با دهه کرامت، طرح لایروبی 21 قنات و یک استخر ذخیره سازی آب کشاورزی به بهره برداری می رسد.
اکبرزاده گفت: برای لایروبی هر رشته قنات یک میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود که نیمی از این رقم توسط آستان قدس رضوی و مابقی توسط استانداری و مشارکت های مردمی تامین می شود.
وی در باره حمایت از محرومان در حاشیه شهرها و اجرای طرح های اشتغالزایی در این مناطق حاشیه شهرها گفت: این مناطق نیز مورد توجه آستان قدس رضوی است.
وی گفت: ایجاد کارگاه تولید پوشاک در مناطق حاشیه شهرها از جمله طرح هایی است که در دست پیگیری است.
وی از برنامه ریزی برای توزیع 7.5 تن گوشت قرمز میان 2 هزار و 500 خانواده محروم و نیازمند استان خبر داد و افزود: اولویت ما برای حمایت از محرومان، خانواده هایی است که تا کنون از خدمات نهادهای حمایتی برخوردار نبوده اند.
اکبرزاده در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه پنج دهستان محروم خراسان شمالی مورد حمایت آستان قدس رضوی است گفت: دهستان قوشخانه بالا و پایین، جیرستان، سنگر و بام هدف محرومیت زدایی آستان قدس رضوی است.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی با اشاره به برنامه های دهه کرامت در استان گفت: دیدار با خانواده های شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با محرومان، سرکشی از ایتام و زندانیان و بیماران را از برنامه های این دهه در استان است.
7185/ 6042
انتهای پیام

نظر شما