شناسهٔ خبر: 26749216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران؛

کشور ایران در تاسیس سازمان ملل متحد نقش و مشارکت داشت

اراک- رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران گفت: کشور بزرگ ایران یکی از اعضای سازمان ملل متحد است که در تاسیس این سازمان جهانی نقش و مشارکت موثر داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا دوتسنکو پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی ایران در فرهنگسرای آئینه اراک، اظهار داشت: ایران نقش بسیار بزرگ و مهمی در تاسیس و همکاری با سازمان ملل متحد دارد و تصاویر تاریخی که در این نمایشگاه مشاهده می شود و از منابع وزارت خارجه و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است، بیانگر نقش ایران در سازمان ملل متحد می باشد، در حقیقت ایران به عنوان یکی اعضای موثر در تاسیس سازمان ملل متحد در دنیا مطرح است.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران افزود: نکته مهم که باید به آن اشاره کنم اینکه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سازمان ملل طرحی را پیشنهاد داد مبنی بر «جهانی بدون خشونت» که این طرح تصویب نامه سازمان ملل را دریافت کرد.

وی ادامه داد: مهمتر اینکه در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ دبیر کل سازمان ملل از این تصویب نامه هم حمایت کرد. همچنین طی سال های اخیر هفت دبیرکل از ۹ دبیر کل سازمان ملل از کشور ایران در زمان های مختلف بازدید کرده اند و این نشان دهنده نقش موثر ایران در سازمان ملل است. همچنین ایران برای سه سال متولی آینده به عنوان عضو در شورای اقتصاد سازمان ملل پذیرفته شده است.

دوتسنکو خاطر نشان کرد: این رخداد یعنی برپایی نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی قرار است در کل استان های کشور اجرا شود و استان مرکزی چهارمین استان است که این رخداد در آن اتفاق افتاده است. این نمایشگاه در استان های فارس، لرستان و بوشهر برگزار شده و هم اکنون در استان مرکزی و شهر اراک در حال برگزاری است.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران بیان داشت: از حمایت های استانداری مرکزی و سایر مسئولان و دستگاه های مربوطه در برگزاری این نمایشگاه قدردانی می کنیم.

گفتنی است در این نمایشگاه بیش از ۷۰ عکس به نمایش گذاشته شده و تا پایان تیرماه ماه جاری صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.

نظر شما