شناسهٔ خبر: 26749172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین:

"اشتغال" مهمترین دغدغه دختران است

معصومه مرادیان گفت: اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های دختران در استان قزوین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ معصومه مرادیان مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر اظهار کرد: بسیاری از دختران تحصیل کرده استان قزوین جویای کار هستند و می توان آن را مهمترین مشکل دختران استان دانست.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین اضافه کرد: دختران تحصیل کرده استان قزوین برای رفع نیازهای روانی، اجتماعی و اقتصادی خود به صورت قراردادی و موقت با حقوق بسیار اندک مشغول به کار هستند و درخواست های بسیار زیادی برای اشتغال ثابت در ادارات و دستگاه های اجرایی دارند.

مرادیان افزود: به دلیل فقر مالی یا اقامت در مناطق محروم و دورافتاده، برخی از دختران استان از تحصیل بازمانده اند و برای رفع این مشکل تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش توسط دفترامور زنان برای بهسازی یا بازسازی مراکز آموزشی نزدیک به روستاها و مناطق محروم منعقد شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز جامعه بالا رفتن سن دختران و پسران در ازدواج است که در بعضی از روستاها به دلیل مهاجرت مردان به شهرها جهت کسب شغل و همسرگزینی در شهر به وجود آمده است.

این مسوول بیان کرد:حضور دختران مجرد با سن بالا و فاقد شغل در روستاها موجب می شود آنها سربار خانواده فرض شوند که برای حل این مشکل به دنبال تشکیل تعاونی های اشتغالزایی دختران و بانوان روستایی از محصولات روستا هستیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین خاطر نشان کرد: متاسفانه شهرک های اقماری و حتی جنوب شهر قزوین گرفتار ازدواج های زودرس شده اند که به دلیل شکل نگرفتن سن واقعی ازدواج؛ آسیب های اجتماعی دیگر از قبیل زایمان و طلاق زودرس را به دنبال دارد.

مرادیان یادآور شد: آموزش برای پیشگیری از ازدواج های زودرس به ویژه مردان را در واحدهای تولیدی و اتحادیه ها در دستور کار قرار گرفته تا هم مهارت های زندگی به مردان آموزش و هم از ازدواج های زودرس جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: همچنین برای برگزاری دوره های آموزشی کسب وکار با کانون زنان بازرگان استان اقداماتی انجام  شده تا دوره های مهارتی کسب و کار مناسب با فضای روستاها وشهرها برای دختران و بانوان استان برگزار شود.

این مسوول اعلام کرد: برگزاری دوره آموزشی کسب و کار زنان 20 تا 40سال در تاریخ 21 تا 23 شهریورماه سال جاری برای آموزش به 100نفر از زنان و دختران جوان استان درنظر گرفته شده و تمام برنامه ریزی ها برای اسکان و تغذیه افرادی که از مناطق دور دراین برنامه شرکت می کنند، انجام شده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری قزوین تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات دختران استان این است که گاهی مورد ظلم و آزار پدر، برادر و همسر قرار می گیرند که برای رفع این مشکل با کانون وکلای دادگستری استان تفاهم نامه همکاری امضا شده تا دختران آزار دیده به صورت رایگان از حمایت قانونی این کانون برخوردار شوند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و با دستور رئیس کل دادگستری استان، رسیدگی به وضعیت زنان زندانی نیز تحت نظارت گروه نجات قرار گرفت تا به صورت ویژه به وضعیت آنها رسیدگی شود که این همراهی افق روشنی را در مسیر تحقق مطالبات زنان ایجاد کرد.

مرادیان در خاتمه افزود :همچنین دفتر امور زنان و خانواده استانداری فراخوانی برای حمایت از طرح های کارآفرینی زنان و دختران نخبه منتشر کرده و برای ازدواج افراد کم بضاعت با بنیادهای ازدواج آسان مذاکراتی انجام داده  است.

نظر شما