شناسهٔ خبر: 26749066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست دبیرخانه کانونهای مساجد همدان:

فعالیت بیش از ۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری در طرح غنی سازی اوقات فراغت استان همدان

سرپرست دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری در سراسر استان فعال هستند، گفت: بیش از ۴۲۰ کانون مساجد در طرح غنی سازی اوقات فراغت در سراسر استان فعال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حمید رضا ناهیدی فرد، سرپرست دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان  ظهر امروز (۲۵ تیر) در نشست خبری با خبرنگاران به اهمیت اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: فصل تابستان زمان بسیار مناسبی به منظور فراگیری انواع مهارت ها و اموزش ها به شمار می رود که چنانچه از این فرصت به نحوه صحیح استفاده نشود شاید فرصتی که به منظور بهره وری می توان در اختیار داشت تبدیل به تهدیدی جبران ناپذیر شود.

 

وی افزود: در سایه استفاده بهینه از اوقات فراغت می توان گفت که نوجوان به رشد اجتماعی، خلاقیت و ابتکار فردی خواهد رسید و در صورتی که آدمی این زمان را به بطالت بگذراند چه بسا شاهد کم شدن ارزش فردی و اجتماعی وی خواهیم شد.

 

وی ادامه داد: نهادهای مختلفی در سطح کشور و به طور خاص کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در سراسر استان به منظور غنی سازی اوقات فراغت تابستان جوانان و نوجوانان فعالیت های متنوعی  دارند.

 

سرپرست دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان بیان کرد:  برگزاری کلاس های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، مذهبی و همچنین برگزاری مسابقات مختلف و برگزاری اردوهای درون شهری و برون شهری از جمله کلاس هایی که در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد طراحی شده  که می تواند به آموزش مهارت  و رشد خلاقیت نسل جوان کمک کند.

 

ثبت نام اطلاعات کانونهای مساجد در سامانه سجا

 

ناهیدی در ادامه به ثبت اطلاعات کانونها در پورتال بچه های مسجد اشاره کرد و گفت:  بیش از 500 کانون فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان اطلاعات  کانون را در سامانه سجا ثبت نام کرده اند.

 

وی با بیان اینکه 420 کانون فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان در طرح غنی سازی اوقات فراغت فعال هستند، افزود: 12 کانون معین ، 15 کانون مصلی، 24 کانون تخصصی، 8 خانه دیجیتال، 5 کانون دانشگاهی ، 280  کتابخانه مخزن دار در مجموعه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان ارائه خدمت می کنند.

 

وی به واریز کمک اعتباری به کانوها در خرداد ماه جاری اشاره کرد و اظهار داشت: بالغ بر 920 میلیون ریال  به 460 کانون در مرحله اول طرح غنی سازی اوقات فراغت  کانونها واریز شده است.

 

سرپرست جدید دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: جهت ارائه تسهیلات بیشتر به اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در حال رایزنی و عقد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای، حوزه هنری ، انجمن های خوشنویسی، ادبی، انجمن سینمای جوان، حوزه هنری، اداره کل تربیت بدنی و اداره کل ورزش و جوانان هستیم.

 

ناهیدی فرد افزود: همچنین در بحث سینما تابستان در حال رایزنی هستیم که مرداد و شهریور ماه جاری اعضای کانونهای مساجد بتوانند از فیلم های آن همراه با خانواده خود استفاده کنند.

 

وی بیان کرد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد با داشتن ویژگی‌های خاص معنوی، ایجاد آرامش روحی و ارائه آموزشهای مناسب با ذائقه نسل جوان  مناسب‌ترین مکان برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان است که مورد اعتماد خانواده‌ها  نیز است.

 

 

 

 

 

نظر شما