شناسهٔ خبر: 26748918 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

"نگاه لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده به مدیریت شهری"

ابوترابی:ضرر شهرداری‌ها از واریز عوارض شهری به حساب دولت/ دولت سهم شهرداری‌ها از درآمدهای مالیاتی را نمی‌پردازد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: مجلس لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده را مجدد اصلاح می کند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ابوترابی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده درخصوص واریز عوارض شهری به حساب دولت، گفت: یکی از بزرگترین ایرادات لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده، واریز عوارض شهری به حساب دولت و از دولت به حساب شهرداری ها است، به طورحتم تصویب این مسئله می تواند به ضرر شهرداری ها و دهیاری ها باشد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس ایراد لایحه اصلاح مالیات برارزش افزوده را باید با هدف توجه به تامین منابع مورد نیاز شهرداری ها اصلاح کند، افزود: درحال حاضر عوارض شهری به حساب شهرداری ها واریز و از همین حساب هم وصول می شود، اما در این لایحه نام عوارض به مالیات تغییر کرده و به طور حتم مالیات به حساب خزانه واریز می شود؛ تجربه نشان داده که طبق مسائل دیگر دولت اعتباری را به شهرداری از این محل اختصاص نمی دهند.

وی با بیان اینکه دولت سهم شهرداری ها را از منابع دیگر از جمله 10 درصد فروش بنزین، اعتبارات درحوزه حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوسرانی را درهیچ سالی پرداخت نکرده است، تصریح کرد: دولت با دریافت عوارض شهری به نام مالیات هم سهم شهرداری ها را به طورکامل پرداخت نمی کند، البته به لحاظ اینکه درآمد پایداری برای شهرداری ها وجود ندارد؛ این نهاد مجبور به فروش شهر است.

این نماینده مردم درمجلس دهم، تاکید کرد: ضمن اینکه کمیسیون ماده 100 خلاف قانون طرح جامع و تفصیلی شهر عمل می کند؛ به طوری که شهرداری ها، جرایم مرتبط با کمیسیون ماده 100 را به عنوان درآمد فرض می کنند.

ابوترابی با اشاره به اینکه شهرداری ها با مشکلات اعتباری بسیاری روبه رو هستند، گفت: اگر این منابع به طورکامل اختصاص پیدا کند، به طورحتم بخشی از مشکلات حل خواهد شد؛ درحال حاضر دولت باید از مالیات مستقیم هم 3 درصد از سهم شهرداری ها را وایز کند که دربرخی مقاطع بخش کمتری را پرداخت کرده است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور، با بیان اینکه درحال حاضر لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده درکمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد، افزود: از نمایندگان انتظار می رود که با اصلاح این مسئله شهرداری ها را درتامین اعتبارات پایدار همراهی کنند./

پایان پیام

نظر شما