شناسهٔ خبر: 26748379 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دیدار صمیمانه وزیر ارشاد با هنرمندان پیشکسوت

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمانه ای با هنرمندان پیشکسوت دیدار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمانه با هنرمندان پیشکسوت با بیان اینکه خوشحالم که در جمع هنرمندان حضور دارم، گفت:این جلسه دورهمی موسسه پیشکسوتان کار بسیار خوبی است‌ که جمع هنرمندان گرد هم می آیند تا با هم دیدار داشته باشند چرا که پیشکسوتان سرمایه های اجتماعی جامعه و  خط ارتباطی نسل ها با یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: هنر از طرفی ویژگی یک معرف متفاوت از جهان و انسان است و جهان به هنرمند به گونه ای دیگر نگاه می کند، خلاقیت هنرمند متفاوت است چرا که مهارت آن متفاوت است همچنین خلاقیت های خاص و مهارت های ویژه ای که مختص یک هنرمند است را هنرمند پیشکسوت دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:جایگاه و نقش هنرمندان در جامعه ایرانی به واسطه هنر شناخته می شوند که جایگاه ویژه ای است.

وی بیان کرد:خیلی خوشحال هستم که ما سر سفره ای  به نام موسسه هنرمندان پیشکسوت نشسته ایم و چقدر خوب است موسسه ای وجود دارد که به این نگاه و مسئله توجه دارد .

صالحی با بیان اینکه قطعا قدم های خوبی در رابطه با تکریم هنرمندان برداشته شده که بسیار ارزشمند است، ادامه داد: جان هنر به حرمت است و جان انسان هنرمند در گرو این است که حس کند  مورد احترام و حرمت قرار گرفته است،

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد:هنرمندان باید در حوزه تصمیم گیری ،مشورت، ساختارهای حوزه هنر، نقشی بیش از گذشته داشته باشند چرا که  پیشکسوتان، تجربه متراکم و هنرمندان پیشکسوت اسطوره های خلاق هستند.

صالحی با بیان اینکه باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دوستان به این نکته توجهی بیش از گذشته داشته باشیم، گفت:هنرمندان پیشکسوت، بازنشستگان خانه نشین نیستند بلکه خلاقانی هستند که باید به کمک امروز هنر بیایند تا نگاه ها و نگرش های آنها در تصمیم سازی مورد توجه قرار بگیرند و در ساختارهای تصمیم گیری پیشکسوتان هنرمند، کنار گذاشته تلقی نشود.

وی گفت:ارتباط آنها با نسل جوان هنرمند از طریق معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدی تر گرفته شود و نسل جوان و نوجوان با نسل گذشته باید پیوند ارتباطی و عمیقی پیدا کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:وظیفه ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که پیشکسوت ها را به عنوان موزه های تاریخ نگاه نکنیم چرا که  آنها جریان خلاق حیات جاری هنر هستند و باید توجه کنیم که چگونه جریان خلاق رابه فضای موجود متصل کنیم.

صالحی گفت:در حوزه کمک های مالی و معنوی حتما باید شاهد اتفاقات خوبی باشیم .

لازم به ذکر است؛در این مراسم هنرمندانی همچون داریوش ارجمند،داریوش اسد زاده، جهانگیر الماسی،علیرضا خمسه ،اصغر همت،رضا فیاضی ،مریم نشیبا،ایرج راد،محمود عزیزی،بخشی،آتش تقی پور،احترام برومند،رضا ناجی،محمود پاک نیت ،احمد نجفی ، چکناواریان،مهوش صبر کن، محمد فیلی،احمد عرابانی،سیمون آیوازیان،اکبر عالمی ،محمد صیاد صبور،داود یاسری،اسماعیل آذر،منوچهر آذری،جلال مقامی،محمد حسین عطار چیان،هادی مرزبان و ..... ،محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این مراسم حضور داشتند.

 

نظر شما