شناسهٔ خبر: 26748266 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی؛

آموزش دانش‌آموزان در حوزه ساخت افزایشی با سرعت پیش می‌رود

صاحب‌خبر -


علمی ترویج و فرهنگسازی حوزه فناوری ساخت افزایشی در میان دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی یکی از اهدافی است که در ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی دنبال می‌شود.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ترویج و فرهنگسازی حوزه فناوری ساخت افزایشی در میان دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را یکی از اهداف مد نظر خود قرار داده است و در راستای رسیدن به این هدف اقداماتی را انجام داده است.
مشارکت در "سیزدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان " در این راستا انجام شد که چندین برنامه آموزشی برای آشنایی دانش آموزان با فناوری چاپ سه بعدی برگزار شد و طرح های رسیده به دبیرخانه با تشکیل کارگروهی از متخصصان این فناوری مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت. همچنین مسابقات چاپگرهای سه بعدی با عنوان گرایش طراحی و چاپ سه بعدی به عنوان یکی از بخش های این جشنواره برگزار شد. دانش آموزان دستاوردهای خود در این حوزه را در بخش نمایشگاهی جشنواره ارائه دادند. آشنایی دانش آموزان با فناوری چاپ سه بعدی اقدامی مهم است تا در اینده پر قدرت در این حوزه پیش رویم.
البته برگزاری کارگاه برای دانش آموزان نیز از دیگر اقدامات ستاد برای توانمندسازی دانش آموزان است که با حمایت ستاد سه دوره در حوزه ساخت افزایشی برای 3 گروه از دانش آموزان مقطع تحصیلی دبیرستان اواخر سال گذشته برگزار شد. همچنین در راستای اهداف ستاد و برنامه ملی ساخت افزایشی نشستی با حضور مدیران و رابطان پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی تهران برگزار شد تا علاوه بر آشنایی بیشتر با چاپ سه بعدی برای آموزش بیشتر دانش آموزان در این حوزه تصمیماتی گرفته شود.
تربیت و آموزش نیروی انسانی گامی در راستای توانمندسازی سطح علمی و فناورانه حوزه های مختلف علمی در کشور است بنابراین آموزش به دانش آموزان نیز حرکتی در این مسیر است تا در توسعه فناوری چاپ سه بعدی که دنیا به سرعت در آن در حال پیشرفت است عقب نمانیم.
انتهای پیام/25

نظر شما