شناسهٔ خبر: 26748226 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

تشریح هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در برنامه رادیویی کنار کرهرود استان البرز

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز برای تشریح هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مهمان برنامه رادیویی کنار کرهرود(برنامه عصرگاهی رادیو البرز) شد.

صاحب‌خبر -
تشریح هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در برنامه رادیویی کنار کرهرود استان البرز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، روز چهارشنبه 20 تیرماه 97 احمدعلی هراتی مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان البرز، برای تشریح هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مهمان برنامه رادیویی کنار کرهرود(برنامه عصرگاهی رادیو البرز) شد.

هراتی گفت: ترویج کتابخوانی با محوریت سیره ائمه اطهار (ع) و بخصوص امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) موجب رحمت خداوند است و این فرمایش امام همام ماست که می فرمایند: خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند.

وی با اشاره به ظرفیت خوب آموزش و پرورش و برنامه های اوقات فراغت گفت: پایگاه های تابستانی ویژه اوقات فراغت که از سوی آموزش پرورش برپا شده است؛ محفل خوبی برای ترویج کتاب و کتابخوانی و هشتمین جشنواره  کتابخوانی رضوی است.

مدیرکل در ادامه بر رسالت فرهنگی کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: ترویج کتابخوانی باید از خانواده ها شروع شود و یکی از برنامه های کتابخانه های عمومی نفوذ در خانواده ها برای ترویج کتابخوانی باید در نظر گرفته شود. و این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای اجرای این موضوع است.

وی با اشاره به جایگاه قرآن در فرهنگ اسلامی گفت: قرآن کتاب و معجزه آخرین رسول خداوند متعال است. به همین جهت به انس با قرآن و کتاب تاکید شده است. این وظیفه ماست که در خانواده بر این اصل همت گماریم. چرا که مطالعه کردن یعنی بهتر و بیشتر دانستن. و خانواده ای موفق خواهد بود که  به فرزندان خود از کودکی مطالعه کردن و کتاب خواندن را بیاموزد.

هراتی با اشاره به منابع مسابقه کتابخوانی در هشتمین جشنواره رضوی تشریح کرد: ۷ اثر با موضوع سیره امام رضا و حضرت فاطمه معصومه علیهما‌السلام در ۳ رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شده است.

وی افزود: بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

مدیرکل کتابخانه ها در ادامه گفت: در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

وی در پایان افزود: این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌کند. بر این اساس شرکت برای تمامی علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است.

نظر شما