شناسهٔ خبر: 26748074 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مقصران حادثه تصادف اتوبوس در سنندج مشخص شدند

به گزارش ایرنا از سایت پلیس، سرهنگ داوود قاسمیان روز دوشنبه اظهار داشت: این حادثه در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه 20 تیر رخ داد و موجب مرگ 11 نفر و مصدوم شدن

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا از سایت پلیس، سرهنگ داوود قاسمیان روز دوشنبه اظهار داشت: این حادثه در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه 20 تیر رخ داد و موجب مرگ 11 نفر و مصدوم شدن هفت نفر دیگر شد.
وی افزود: این تانکر حامل سوخت در ساعت 16 و 30 دقیقه از مبدا ثبت ساعت کرده و طبق قوانین باید در فاصله 2 تا چهار ساعت پس از این زمان از محدوده شهری عبور می ‌کرد که این اتفاق به هر دلیلی رخ نداد و تانکر در اوایل بامداد روز بعد به این محدوده رسیده است.
سرهنگ قاسمیان تاکید کرد: به این ترتیب راننده تانکر کشنده که در مسیر مریوان - سنندج در حرکت بوده به‌ دلیل ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و داغ شدن ترمزها در شیب بلوار دکتر حسینی شهر سنندج و همچنین متصدی شرکت حمل و نقل بین‌المللی به‌ دلیل رعایت نکردن قوانین اعزام کامیون به میزان 50 درصد مقصر شناخته شدند.
وی یادآور شد: همچنین راننده اتوبوس به ‌دلیل اینکه خارج از مقررات جاری در بیرون از محدوده پایانه اقدام به سوار کردن مسافر کرده بود به میزان 25 درصد مقصر اعلام شد.
سرهنگ قاسمیان اضافه کرد: شهرداری سنندج نیز که با وجود هشدارهای مکتوب از سوی پلیس نسبت به نصب سرعت‌گیر و علائم هشدار دهنده در شیب بیش از 10 درصد بلوار دکتر حسینی کوتاهی کرده، محل را ایمن‌ سازی نکرده، برای ترمیم کمربندی و راه‌اندازی آن اقدامی انجام نداده بر اساس تبصره سه ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به میزان 25 درصد در وقوع این تصادف مقصر شناخته شده است.
رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا ادامه داد: مسیرهای جاده‌ای این منطقه کوهستانی است و در این شرایط کامیونی که با محموله مواد سوختی وارد این مسیر می ‌شود باید این شرایط را در نظر بگیرد.
سرهنگ قاسمیان گفت: این تانکر پس از طی این مسیر و شیب بلوار دکتر حسینی علاوه بر ترمزها، لاستیکش نیز در حد اشتعال داغ شده و آثار آن در مسیر مشخص بود که همین امر نیز سبب تصادف شده بود.
به گزارش ایرنا، حدود ساعت 30 دقیقه بامداد چهارشنبه هفته گذشته یکدستگاه تانکر حامل سوخت نفتا با یکدستگاه اتوبوس مسافربری در بلوار کمربندی دکتر حسینی شهر سنندج برخورد کرد که با توجه به انفجار مواد نفتی و آتش گرفتن اتوبوس، هشت نفر از مسافران به همراه راننده و شاگرد اتوبوس و همچنین راننده تانکر جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
کارشناسان پلس راهور علت وقوع این حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز تانکر و عمل نکردن این سیستم اعلام کردند، اتوبوس مسافربری در این حادثه بطور کامل در آتش سوخت.
6108/9102
انتهای پیام

نظر شما