شناسهٔ خبر: 26748038 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

چرا مقام شفاعت نصیب حضرت معصومه(س) شد؟

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت معصومه(س) نمونه کامل ولایتمداری بودند، گفت: تمام شیعیان در قیامت می‌توانند به شفاعت حضرت معصومه(س) وارد بهشت شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه شب گذشته(شنبه 23 تیر ماه) به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و درباره چرایی تکریم امامزادگان گفت: امامزادگان واجب التعظیم از نسل پیامبراکرم(ص) و فرزند ایشان محسوب می‌شوند.

وی افزود: امامزادگان از نظر رتبه و جایگاه با یکدیگر تفاوت دارند، برای مثال ما امامزاده‌ای مانند حضرت معصومه(س) نداریم که پیش از تولدش سفارش زیارتش بیان شده باشد، لذا بالاترین امامزاده از فرزندان امام کاظم(ع) غیر از امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) است.

حجت‌الاسلام رفیعی داشتن علم و دانش را یکی از دلایل تکریم امامزادگان دانست و ابراز داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عالمی فقیه بودند که با چهار نسل به امام معصوم می‌رسند. ایشان محدث بودند و با نقل حدیث به آموزش قرآن کریم اهتمام داشتند.

استاد حوزه علمیه دومین دلیل تکریم امامزاده را مدح امام معصوم(ع) بیان کرد و اظهار داشت: امام معصوم(ع) درباره حضرت عبدالعظیم(ع) می‌فرمایند: ثواب زیارت ایشان هم‌وزن با ثواب زیارت امام حسین(ع) است؛ امام سجاد(ع) فرمودند: در قیامت همه مردم به حال و رتبه عمویم عباس غبطه می‌خورند؛ بنابراین مدح امام معصوم باعث می‌شود رتبه امامزاده بالا برود. چهار امام معصوم به مدح و سفارش حضرت معصومه(س) پرداختند.

وی دیگر دلیل تکریم را هزینه کردن امامزاده برای امام معصوم دانست و گفت: حضرت عباس(ع) دستان خود را هزینه دفاع از امام معصوم کردند و یا حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاطر امام معصوم از دیار خود هجرت می‌کنند و به گسترش و ترویج مکتب اهل بیت(ع) می‌پردازند.

حجت‌الاسلام رفیعی شهادت را از دیگر دلایل تکریم امامزادگان توصیف کرد و گفت: نقل احادیث یکی دیگر از اموری است که رتبه امامزادگان را بالا می‌برد، حضرت معصومه(س) محدث بودند. همچنین خیر بودن و کرامات امامزادگان دو دلیل دیگر برای تکریم این بزرگان به شمار می‌رود، کرامات حضرت معصومه(س) بر کسی پوشیده نیست و مردم از این بانوی بزرگوار کرامات بسیار مشاهده کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امامزادگان در قیامت مقام شفاعت دارند، تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: تمام شیعیان می‌توانند به شفاعت حضرت معصومه(س) وارد بهشت شوند؛ حضرت معصومه(س) در بین امامزادگان شاخص هستند همچنین برای ایشان زیارتنامه بیان شده است.

وی افزود: حضرت معصومه(س) بسیار ولایت‌مدار بودند و این شاخصه سبب شد مقام و رتبه ایشان بالا باشد حضرت عبدالعظیم(ع) نیز ولایت‌مدار بودند، برای همین جایگاه ثواب ایشان بسیار بالا است.

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما