شناسهٔ خبر: 26747932 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

گلایه‌های معاون سازمان محیط زیست

انتظار ۲ ساله برای اجرای دو سند دریایی

معاون محیط‌زیست دریایی سازمان محیط‌زیست گفت: سند گردشگری دریایی هنوز تدوین نشده است که امیدواریم با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این سند با سرعت پیگیری و اجرایی شود.

صاحب‌خبر -

معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره وضعیت سه سند توسعه دریایی، فناوری دریایی وگردشگری دریایی، افزود:به رغم پیگیری‌های صورت‌گرفته بعد از دو سال، سند توسعه دریایی و فناوری دریایی به مرحله اجرا نرسیده و سند گردشگری دریایی نیز هنوز تدوین نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پروین فرشچی ادامه داد: سند توسعه دریایی که به موجب آن برنامه‌های توسعه‌ای در بخش ساحل و دریا توسط ارگان‌های دریایی مد نظر قرار می‌گیرد و تعیین‌کننده زمینه‌هایی است که توسعه در آن اتفاق می‌افتد، تصویب شده اما به مرحله اجرا نرسیده است. علت عدم اجرای سند توسعه دریایی، مشخص نشدن نهادی است که مسئولیت نظارت بر اجرای نهایی آن را به عهده خواهد داشت.

معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به مشخص شدن هزینه‌های فناوری در حوزه ساحل و دریا در سند فناوری دریایی، اظهار کرد: این سند آماده است اما اجرای آن بستگی به تامین بودجه از سوی صندوق توسعه فناوری دارد. اجرای سند یاد شده به عهده ستاد توسعه و فناوری نهاد ریاست جمهوری است.

وی درباره سند گردشگری دریایی گفت: پیش‌نویس این سند هنوز نهایی نشده است و انتظار می‌رود که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تدوین و اجرایی‌شدن این سند را در دستور کار خود قرار دهد.

به گفته معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست، از آن‌جا که سازمان میراث‌فرهنگی متولی گردشگری دریایی ندارد، پیگیری اجرای این سند به سازمان بنادر و دریانوردی سپرده شده است که انتظار می‌رود بعد از عضویت سازمان بنادر و دریانوردی در ستاد مرکزی خدمات سفر، روند پیگیری این موضوع با شتاب بیشتری دنبال شود.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما