شناسهٔ خبر: 26747885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نایب رئیس شورای شهر بندرعباس:

شهردار باید پاسخگوی افکار عمومی باشد/با گریه درخت سبز نمی‌شود

بندرعباس - نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: شهردار در هر شرایطی موظف به پاسخگویی به شورای شهر و حتی پاسخگویی یک خبر است و نیاز به نامه کتبی برای حضور در شورای شهر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فیصل دانش ظهر دوشنبه در شصت و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس بیان کرد: ما نمایندگان مردم و شهرداری هستیم و باید پاسخگو باشیم اما باید عدالت و انصاف را نیز رعایت کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر پاسخ شهرداری در برابر سؤالات شورا قانع‌کننده نبود شهردار باید در صحن علنی شورا حضور یافته و اعضا می‌توانند با نامه کتبی از شهردار طرح سؤال کنند.

رضا حیدری زاده رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس با حضور در شورای شهر و بیان عملکرد این سازمان گفت: در حال حاضر با بحران شدید آب برای آبیاری فضای سبز مواجه هستیم که باید با مدیریت صحیح این مشکل را رفع کنیم.

وی بیان داشت: رسیدگی به فضای سبز شهری و توسعه آب نیازمند هزینه‌های مناسب برای این کار است با آه و ناله و گریه هیچ درختی سبز نمی‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به همیاری مردم در نگه‌داری فضای سبز شهری گفت: باید با برنامه مناسب بخشی از نگه‌داری و آبیاری فضای سبز را بر عهده مردم بگذاریم و توان عمومی برای این امر بهره ببریم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس خبر داد: به دنبال کاشت درختان بومی استان مانند، گل‌ابریشم، گارمزنگی، لور، جم و... هستیم زیرا بسیار مقاوم و مصرف آب آن‌ها کم است.

حیدری زاده افزود: برای اجرای برنامه‌های خود هیچ درختی را قطع نمی‌کنیم مگر ریشه آن‌ها آسیب‌رسان باشد که برای آن‌هم قانون‌گذار تعیین تکلیف کرده است.

وی اظهارداشت: با دنبال راه‌اندازی نهالستان آزمایشگاهی و پژوهشی هستیم که دانشگاهیان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و در صورت راه‌اندازی بزرگ‌ترین خزانه گیاهی جنوب کشور محسوب می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: یکی از برنامه‌های این سازمان اهدای 30 هزار گونه گیاه برای کاشت به دانش آموزان مقطع دبستان در 16 مهرماه روز کودک هستیم زیرا اعتقادداریم که فرهنگ‌سازی از دوران کودکی آغاز می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس یادارو شد: باهمت این سازمان توانستیم تولید یک و نیم میلیون نهال و گل فصلی را در بندرعباس داشته باشیم که بتوانیم نیاز شهر را تأمین کنیم زیرا درگذشته بیشتر این نهال‌ها و گل‌ها از خارج از استان خریداری می‌شد.

حیدری زاده خبر داد: در راستای مدیریت بحران آب تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری بندرعباس و آب و فاضلاب شهری برای تأمین آب موردنیاز فضای سبز با استفاده از پساب بسته‌شده که در این تفاهم‌نامه مقررشده شرکت آب و فاضلاب هر ثانیه 200 لیتر پساب تحویل شهرداری بندرعباس بدهد.

وی عنوان کرد: از برنامه‌های مهم این سازمان احداث پارک هنرمندان، بوستان شهدا، باغ گیاه‌شناسی هستیم.

در ادامه این جلسه اسماعیل بواشه عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: روشنایی پارک با توجه به تصویب بودجه برای رسیدگی به این امر همچنان با مشکل مواجه است که در این امر نیز این سازمان رسیدگی لازم را داشته باشد.

پرویز سالاری عضو دیگر این شورا نیز عنوان کرد: کد دار کردن درختان قدیمی که در برخی از محلات رهاشده است یک امر مهم است که می‌تواند هویت و فرهنگ شهر بندرعباس باشد و سازمان فضای سبز نیز در این مورد برنامه‌ای را برای خود تدوین کند.

احمد عامری سیاهوئی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس و رئیس کمسیون فرهنگی، نیز در آغاز گفته‌های خود با اشاره به اینکه اگر آبتین امیری عذرخواهی نمی‌کرد ما پاسخ خود را می‌دادیم اظهار کرد: استفاده از میوه‌های درختان خیابانی مانند خرما که در شهر رهاشده‌اند برای اهدا به مراکز خیریه می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از آب کولر شهروندان و جمع‌آوری آن‌ها برای آبیاری فضای سبز عمومی یکی از راهکارهای مدیریت بحران آب است.

نظر شما