شناسهٔ خبر: 26747750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

چشم انداز توسعه روستایی سیستان و بلوچستان ترسیم شد

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار در کشور کارشناسان استان سند توسعه روستایی را تدوین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید دانیال محبی ظهر امروز در جلسه شورای توسعه استان سیستان و بلوچستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سند توسعه روستایی که با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد اقلیمی و انسانی تدوین شده می تواند راهگشا و حلال بسیاری از مشکلات استان باشد.

وی افزود: باید روحیه مشارکت پذیری را در بین مردم به عنوان یکی از عناصر این سند تقویت کرد و به پیشرفت و آبادانی اندیشید.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، باید بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری علاقمند کنیم و اگر مانعی نیز وجود دارد با همکاری نهادهای مربوطه مرتفع شود.

همچنین رئیس دانشگاه آزاد واحد زاهدان نیز در این جلسه از سند توسعه روستاهای استان به عنوان پلکان ترقی و تحول روستاها یاد کرد و گفت: در تدوین سند توسعه روستایی ۱۰ راهبرد عملیاتی تعریف شده که جهت اجرا در روستاهای استان مورد استفاده قرار می گیرد.

سلطانعلی میر افزود: این سند توسط کارشناسان و بر اساس شرایط جغرافیایی، ظرفیت های انسانی و طبیعی تدوین شده و نیازها، مشکلات و موانع توسعه را نیز شناسایی کرده است.

وی تصریح کرد: سند جامع توسعه روستایی در چهار بخش استان، شهرستان، بخش و دهستان و با توجه به ویژگی های جمعیتی و انسانی هر روستا اجرایی می شود.

مدیر سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار داشت: با توجه به تنش های آبی در استان و به پیشنهاد وزیر کشور ۱۰۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص یافته است تا در بحث حفر و لایروبی و آبیاری سیار در مناطق مختلف استان هزینه شود.

غلامرضا مالکی با اشاره به اینکه در بحث اختصاص بودجه مقام سوم در کشور را داریم افزود: نیازهای ضروری منطقه در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند.

گفتنی است در این جلسه بر استفاده از ظرفیت های صنعتی و معدتی و همچنین انرژی های نوین در بحث توسعه تاکید شد.

نظر شما