شناسهٔ خبر: 26747745 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جاده کنارگذر در سنندج و مریوان احداث می شود

بهمن مرادنیا در روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مراسم ترحیم جان باختگان ترحیم جانباختگان تصادف رانندگی بامداد چهارشنبه گذشته میان تانکر حامل سوخت با اتوبوس

صاحب‌خبر - بهمن مرادنیا در روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مراسم ترحیم جان باختگان ترحیم جانباختگان تصادف رانندگی بامداد چهارشنبه گذشته میان تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری در بلوار دکتر حسینی شهر سنندج در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار داشت: پیرو دستور رییس جمهوری مبنی بر پیگیری این حادثه موضوع از دو بُعد به صورت ویژه در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: در اولین اقدام با خانواده های جانباختگان برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات آنان به صورت ویژه از سوی تمامی دستگاه ها در حال انجام است و امید واریم که بتوانیم رضایت آنان را جلب کنیم.
استاندار کردستان گفت: بعد دوم پیگیری دستور رئیس جمهوری و تاکید دولت حل معضلی بنام کنارگذر در شهر سنندج و مریوان است که طبق هماهنگی های انجام شده با وزیر راه و شهرسازی احداث این کنارگذرها احداث می شود.
مرادنیا افزود: برای اجرای این طرح ها تفاهم نامه ای سه جانبه بین استانداری، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منعقد شود.
وی اظهار داشت: این کنارگذرها ویژه تردد کامیوان های حامل بار و مواد سوختی از شهر مریوان به سمت جنوب کشور رهسپار هستند است و امید واریم با پیگیری های صورت گرفته هرچه سریعتر انجام شود.
مرادنیا همچنین در خصوص پرداخت خسارت های بیمه به بازماندگان جانباختگان حادثه نیز گفت: مدیرعامل بیمه مربوطه اعلام کرده که این هزینه ها در اولین فرصت پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، مراسم ترحیم جانباختگان تصادف رانندگی بامداد چهارشنبه گذشته میان تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری در بلوار دکتر حسینی شهر سنندج، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کردستان در مسجد جامع سنندج برگزار شد.
این مراسم ترحیم به دعوت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و بهمن مرادنیا استاندار کردستان در صحن قدیم مسجد جامع برگزار شد و اقشار مختلف مردم، سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علمای دینی حضور داشتند.
حدود ساعت 30 دقیقه بامداد چهارشنبه هفته گذشته یکدستگاه تانکر حامل سوخت نفتا با یکدستگاه اتوبوس مسافربری در بلوار کمربندی دکتر حسینی شهر سنندج برخورد کرد که با توجه به انفجار مواد نفتی و آتش گرفتن اتوبوس، هشت نفر از مسافران به همراه راننده و شاگرد اتوبوس و همچنین راننده تانکر جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
سه تن از این جانباختگان اهل شهرستان بیجار، هفت تن اهل سنندج و یک تن نیز اهل استان کرمانشاه است.
کارشناسان پلس راهور علت وقوع این حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز تانکر و عمل نکردن این سیستم اعلام کردند، اتوبوس مسافربری در این حادثه بطور کامل در آتش سوخت.
به گفته داوود قاسمیان رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا، راننده تانکر حمل سوخت، شرکت حمل و نقل بین‌المللی مربوط، راننده اتوبوس و همچنین شهرداری سنندج به عنوان مقصران اصلی جان باختن 11 نفر در حادثه سنندج معرفی شدند.
پس از این حادثه رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه ایی ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به مردم بویژه خانواده های جانباختگان، خواستاربررسی علت حادثه و پیشگیری از وقوع مجدد آن شدند.
3034/ 3020
انتهای پیام

نظر شما