شناسهٔ خبر: 26747546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

2 خبر کوتاه از شهرستان های بهاباد و میبد

یزد - ایرنا - بهره برداری از زمین چمن مصنوعی درون مدرسه در بهاباد و روستای «مرور» میبد برای اقامت گردشگران آماده است از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه استان یزد است.

صاحب‌خبر -

همزمان با دهه کرامت سومین زمین چمن مصنوعی درون مدرسه ای شهرستان بهاباد در دبستان شهید زمانی نژاد با صرف حدود یک میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در آیین بهره برداری از این پروژه بر ایجاد فضاهای ورزشی مناسب در مدارس تاکید کرد و آن را عامل اصلی ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش آموزان و افزایش جذابیت مدارس دانست.
وی گفت: با توجه به نقش و جایگاه ورزش و فعالیت های ورزشی در سلامت جسمی و روحی دانش آموزان توسعه و تجهیز فضا های ورزشی در مدارس ضروری است.
مدیر آموزش و پرورش بهاباد هم یادآور شد: زمین چمن مصنوعی یادشده با کمک این اداره، فرمانداری و انجمن اولیا و مربیان دبستان ساخته شد .
حسن عبداللهیان گفت : احداث پروژه های ورزشی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و ارتقای سطح سلامت آنها مفید است .
9877/ 2047/
***
واحد بوم گردی روستای « مرور» میبد که در 21 کیلومتری این شهرستان قرار دارد با داشتن مناظر زیبا از دشت،کوه و بیابان محل مناسبی برای علاقه مندان به گردشگری روستایی است.
قدمت این روستا با 20نفر جمعیت به حدود 200 سال می رسد و با توجه به زیبایی های آن که از مناطق شکار ممنوع نیز است همه ساله پذیرایی مسافران داخلی و خارجی زیادی است.
بیشتر 25خانه روستا با آجر و سقف ضربی ساخته شد و وجود چندین « بوکن» در کنار مزرعه نشان از سابقه دامداری در این منطقه دارد.
« بوکن » حفره زیرزمینی است که در گذشته با دست حفاری و از آن برای نگهداری دام و بعضا سکونت انسان استفاده می شد.
در این روستا برای توسعه صنعت گردشگری روستایی یک واحد اقامتی به نام « عمه رباب» فعال است که وی نمونه ای از زنان روستایی ساده زیست و صمیمی است که عمرش را به چوپانی گذراند.
وی به دلیل مراقبت از پدر و مادر پیر و بیمارش ازدواج نکرد و اکنون حدود 80سال دارد و به قول یزدی ها به پای مادر نشست و مردم او را « عمه » صدا می کنند.
وی دیگر توان همراهی با گله در صحرا را ندارد و در این اقامتگاه غذاهای محلی مانند کله جوش ، اشکنه، آبگوشت و قرمه یافت از مسافران پذیرایی می شود.
با حضور گردشگران داخلی عمه رباب این روزها احساس تنهایی نمی کند و برادر زاده اقامتگاه را اداره می کنند.
شب های روستای مرور صاف و پرستاره و بیابان های اطراف آن محلی مناسبی برای گردش در طبیعت است.
ص.ا/ 2047/

نظر شما