شناسهٔ خبر: 26747414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کردستان:

استاندار کردستان:جاده کنارگذر در سنندج و مریوان احداث می شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: جاده کنار گذر برای ممانعت از تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری در شهرهای سنندج و مریوان احداث می شود.

صاحب‌خبر -

بهمن مرادنیا روز دوشنبه در حاشیه مراسم ترحیم جانباختگان تصادف رانندگی هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما اظهار داشت: پیرو دستور رئیس جمهوری مبنی بر پیگیری ابعاد این حادثه، موضوع در 2 بخش در حال پیگیری است.
وی افزود: در اولین اقدام پیگیری مطالبات و حل مشکلات خانواده های جانباختگان حادثه به صورت ویژه از سوی دستگاه های مرتبط در حال انجام است که امیدواریم با ارائه خدمات مناسب، بتوانیم رضایت شان را جلب کنیم.
استاندار کردستان تاکید کرد: بخش دوم دستور رئیس جمهوری و تاکید دولت احداث جاده کنارگذر در شهرهای سنندج و مریوان است که بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با وزیر راه و شهرسازی این 2 شهر بزودی صاحب جاده کنارگذرها می شوند.
مرادنیا یادآور شد: برای احداث این 2 جاده کمربندی، بزودی تفاهم نامه سه جانبه ای بین استانداری کردستان، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منعقد می شود و امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی نیز آغاز شود.
وی اضافه کرد: احداث این کنارگذرها در تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی و مواد سوختی در شهرهای سنندج و مریوان تسهیل ایجاد می کند و با احداث آنها از تردد این خودروها در شهرها و بروز حوادث احتمالی پیشگیری می شود.
مرادنیا همچنین در خصوص پرداخت خسارت بیمه به بازماندگان حادثه رانندگی اخیر گفت: با توجه به اینکه خودروها تحت پوشش بیمه بودند مدیرعامل شرکت بیمه مربوطه اعلام کرده تمام خسارت ها در کوتاهترین زمان پرداخت می کند.
به گزارش ایرنا، مراسم ترحیم جانباختگان تصادف رانندگی بامداد چهارشنبه گذشته میان تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری در بلوار دکتر حسینی شهر سنندج، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کردستان در مسجد جامع سنندج برگزار شد.
این مراسم ترحیم به دعوت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و بهمن مرادنیا استاندار کردستان در صحن قدیم مسجد جامع برگزار شد و اقشار مختلف مردم، سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علمای دینی حضور داشتند.
حدود ساعت 30 دقیقه بامداد چهارشنبه هفته گذشته یکدستگاه تانکر حامل سوخت نفتا با یکدستگاه اتوبوس مسافربری در بلوار کمربندی دکتر حسینی شهر سنندج برخورد کرد که با توجه به انفجار مواد نفتی و آتش گرفتن اتوبوس، هشت نفر از مسافران به همراه راننده و شاگرد اتوبوس و همچنین راننده تانکر جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
سه تن از این جانباختگان اهل شهرستان بیجار، هفت تن اهل سنندج و یک تن نیز اهل استان کرمانشاه است.
کارشناسان پلس راهور علت وقوع این حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز تانکر و عمل نکردن این سیستم اعلام کردند، اتوبوس مسافربری در این حادثه بطور کامل در آتش سوخت.
به گفته داوود قاسمیان رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا، راننده تانکر حمل سوخت، شرکت حمل و نقل بین‌المللی مربوط، راننده اتوبوس و همچنین شهرداری سنندج به عنوان مقصران اصلی جان باختن 11 نفر در حادثه سنندج معرفی شدند.
پس از این حادثه رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه ایی ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به مردم بویژه خانواده های جانباختگان، خواستاربررسی علت حادثه و پیشگیری از وقوع مجدد آن شدند.
3034/ 3020

برچسب‌ها:

نظر شما