شناسهٔ خبر: 26747393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

خجسته پاسخ داد:

چرا تعهدات برجامی 1+4 روی زمین مانده است؟/آیا اروپایی‌ها در زمین آمریکا بازی‌ می‌کنند؟

نایب رئیس کمیسیون شورها و امور داخلی کشور در مجلس اعتقاد دارد تحقق مفاد برنامه جامع اقدام مشترک‌ نیازمند تضامین عملی از سوی اروپایی ها است.

صاحب‌خبر -

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اینکه بانک های ژاپنی اعلام کردند تا چهارم نوامبر سال جاری میلادی به تمام تراکنش های مالی خود با ایران پایان خواهند داد، گفت: آمریکایی ها با خروج یکجانبه از برجام و تهدید مستمر کشورهای دنیا مبنی بر اعمال تحریم های بی سابقه مالی، درصدد جلوگیری از رشد اقتصادی ایران است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی چند وقت گذشته اروپایی ها به ایران تعهد دادند که منافع جمهوری اسلامی ایران در برجام را حفظ خواهند کرد، اظهار کرد: رفع تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران مهمترین هدف مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است که اکنون با خروج برخی شرکت ها مانند توتال یا اعلام بانک های ژاپنی مبنی بر توقف فعالیت هایشان با کشورمان، بیانگر عدم تحقق وعده های غربی ها است.

وی ضمن تاکید بر اینکه در بندهای مشخصی از برجام موضوع توجه به عرصه اقتصاد و عدم سنگ اندازی کشورها برای تعامل با ایران مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: به عنوان مثال در بند 29 آمده است که اتحادیه اروپایی و دولتهای عضو و همچنین ایالات متحده، منطبق با قوانین خود، از هرگونه سیاست با هدف خاص تاثیرگذاری خصمانه و مستقیم بر عادی سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران، در تعارض با تعهدات شان مبنی بر عدم اخلال در اجرای موفقیت آمیز این برجام خودداری خواهند کرد.

نایب رئیس کمیسیون شورها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین باید یادآور شد که در مقدمه توافقنامه مذکور تاکید شده که این برجام موجب لغو جامع کلیه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین تحریم‌های چندجانبه و ملی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و نیز شامل گام هایی برای ایجاد دسترسی در حوزه‌های تجارت، فناوری، مالی، و انرژی خواهد شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به مذاکرات فعلی برجام اروپایی که در حال انجام است، اروپایی ها در بسته پیشنهادی خود باید بر مبنای تعهدات قبلی، تضامین مشخصی را ارائه کنند ته کشورهایی مانند ژاپن از تجارت با ایران هراس نداشته باشند./

پایان پیام

نظر شما