شناسهٔ خبر: 26747278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده‌یگان‌حفاظت‌سازمان‌جنگل‌ها:

کانون های مصرف چوب قاچاق شناسایی شد/برچیدن کوره پزهای جنگلی

ساری - فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه کانون های مصرف چوب قاچاق در کشور شناسایی شده گفت: روند قاچاق چوب از جنگل ها افزایش نیافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ قاسم سبزعلی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به تفاهمنامه با وزارت دفاع در زمینه اختصاص بالگرد برای اطفای حریق جنگل های شمال گفت: از بضاعت بالگردی سپاه، ارتش و هلال احمر در تمام کشور برای اطفای حریق استفاده می کنیم و در تمام نقاط بحرانی کشور پیش بینی استفاده از بالگرد را کرده ایم.

وی افزود: در استان های شمالی در استان گلستان و در استان های زاگرسی در ایلام و و فارس بالگرد مستقر است ولی هماهنگی لازم برای استقرار بالگرد در تمام مناطق بحرانی شده است.

سرهنگ سبزعلی درباره قاچاق چوب پس از اجرای طرح تنفس جنگل نیز گفت: در حال حاضر روند قاچاق چوب متوقف شده است و روند موجود افزایشی نیست زیرا طرح های جنگلی، حفاظتی شده است.

فرمانده یگان حفاظت خواهان تقویت ایستگاه های ایست و بازرسی در نقاط بحرانی شد و افزود: در تهران، اصفهان و قم کانون های مصرف چوب قاچاق شامل کارگاه های چوب بری شناسایی شده است و با هماهنگی مقام قضایی این کانون ها پلمپ می شود.

وی تصریح کرد: بیشتر قاچاق چوب در استان های شمالی به سمت تهران، اصفهان و قم روانه می شود و با تدابیر اتخاذ شده با پایگاه های خرید چوب برخورد می شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها در عین حال با اشاره به اینکه قاچاق چوب به صورت سازمان یافته صورت نمی گیرد افزود: در کارگاه ها نیز مصرف چوب به صورت محدود انجام می شود.

وی کوره های ذغال را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: جمع آوری این کوره ها در مستثنیات و اراضی ملی در دستور کار قرار دارد و تاکنون چندین کوره های ذغال در استان های زاگرسی و خزری شناسایی و جریمه شدند.

نظر شما