شناسهٔ خبر: 26747274 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رونمايی از آثار نويافته تاريخی در موزه حرم شاهچراغ(ع) در دهه كرامت

گروه اجتماعی ـ همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت از سه ویترین مربوط به اشیاء نو یافته تاريخی در موزه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

رونمايي از آثار نويافته تاريخي در موزه حرم شاهچراغ(ع) در دهه كرامت

به گزارش ايكنا از فارس، همزمان با آغاز دهه كرامت، برنامه‌هاي متنوعي در آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) برگزار مي‌شود كه يكي از اين برنامه‌ها رونمايي از آثار تاريخي نويافته در موزه اين حرم مطهر است و در اين راستا از سه ويترين مربوط به اشياء نويافته امروز، 25 تيرماه رونمايي شد.
آثاری که در این طرح به معرض نمایش قرار گرفته است مربوط به ادوار تیموری، زند و قاجار و شامل صفحات پراکنده‌ای از قرآن مجید، اسناد خطی مرتبط با فعالیت‌های حرم در دوران قاجار، قاب‌های خاتم، ملحقات قدیمی حرم مطهر و آثار فلزی است.
موزه آستان مقدس با توجه به دارا بودن آثار ارزشمند مربوط به ادوار مختلف پیش از تاریخی تا دوران معاصر یکی از فاخرترین موزه‌های جنوب کشور محسوب می‌شود.
در حال حاضر طبقه همکف به نمایش آثار متنوعی از سفالینه‌ها، سکه‌ها، اشیاء فلزی، فرش و هنرهای تجسمی مربوط به هزاره چهارم پیش از میلاد تا عصر معاصر اختصاص یافته و طبقه فوقانی موزه مشتمل بر مجموعه نفیسی از نسخ و اسناد خطی است.
يادآور مي‌شود، ساختمان موزه در فضایی بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع در ضلع جنوبی حرم مطهر در دو طبقه واقع شده و همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده ارائه خدمت به عموم زائران و مجاوران است.
انتهاي پيام

نظر شما