شناسهٔ خبر: 26747259 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مؤسسه «قائم آل‌محمد دقیانوس» چشم‌انتظار حمایت مسئولان برای برپایی دوره‌‌های قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه قائم آل‌محمد دقیانوس با اشاره به برپایی دوره‌های متنوع آموزشی از سوی این مؤسسه گفت: از خیران تقاضا داریم تا ما را در برپایی هر چه بهتر کلاس‌های قرآنی حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه قائم آل‌محمد دقیانوس جیرفت/ عدم حمایت مالی سبب برگزار نشدن مراسمات مذهبیمعصومه شهدادنژاد، مدیر مؤسسه قائم آل‌محمد دقیانوس استان کرمان در رابطه با فعالیت‌های این مؤسسه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا بیان کرد: برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ تجوید تفسیر و احکام و ... در تمامی ایام سال و ویژه‌برنامه‌های محافل انس با قرآن و جزء‌خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان از جمله فعالیت‌های این مؤسسه است.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه در روستا فعالیت می‌کند، گفت: به‌دلیل اینکه مؤسسه ما در روستا است زیاد شناخته نشدیم و هیچ خیری به ما کمک نمی‌کند بنابراین جهادی و برای رضای خدا کار می‌کنیم. حتی قرآن‌آموزان نیز شهریه نمی‌دهند. به علت نبود بودجه و عدم تأمین اجاره‌بها مکان‌ مؤسسه از مکانی اجاره‌ای به مسجد منتقل شده است.

شهدادنژاد بیان کرد: از آنجایی که درآمدی از کلاس‌ها نداریم نمی‌توانیم هزینه کلاس‌ها را تأمین کنیم بنابراین بنده خود هم مربی و هم مدیر مؤسسه هستم و عصر روزهای زوج کلاس‌های حفظ، روخوانی و تفسیر، ویژه بانوان و روزهای فرد ویژه آقایان برگزار می‌شود.

وی در رابطه با استقبال از کلاس‌های قرآن مؤسسه تصریح کرد: اهالی روستا انتظار کلاس‌های رایگان را دارند که اگر برای کلاس‌ها شهریه‌ بگذاریم استقبال نمی‌کنند و ما با همه این مشکلات باز هم کلاس‌ها را تعطیل نمی‌کنیم تا کسانی که عاشق قرآن هستند در این کلاس‌ها شرکت و قرآن را یاد بگیرند.

یادآور می‌شود، این مؤسسه در سال 1391 مجوز رسمی خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته و در استان کرمان، جیرفت، حوزه میانچیل، روستای کنارصندل، جنب مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع شده است.

انتهای پیام

نظر شما