شناسهٔ خبر: 26746966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خرم‌آباد| امیر حاتمی: دشمن تجزیه کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی را با تمام قوت دنبال می‌کند

R41450/P41362/S6,72/CT11

وزیر دفاع بابیان اینکه نیروهای مسلح ضمن برقراری امنیت، به اقتصاد و زندگی مردم کمک می‌کنند، گفت: دشمن تجزیه کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی را با تمام قوت دنبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر سرتیپ امیر حاتمی ظهر امروز در جلسه با مدیران استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: مسئولیت اصلی نیروهای مسلح تأمین امنیت برای مردم و کشور است که در واقع بستر بقیه کارها است که اگر این وظیفه را به‌درستی انجام دهند بقیه بخش‌ها اعم از مردم، بخش خصوصی و دولتی می‌توانند با خیال راحت به زندگی خود برسند، سرمایه‌گذاری کنند و کارها را توسعه دهند.

وی افزود: نیروهای مسلح در اجرای این وظیفه و مأموریت موفق بوده‌اند؛ اوج موفقیت زمانی است که حس کنیم اصلاً مسئله‌ای نداریم همانند هوایی که تنفس می‌کنیم و هر زمانی که نفس می‌کشیم نمی‌فهمیم هوا وجود دارد و استفاده می‌کنیم و تنها زمانی متوجه می‌شویم که نباشیم و امنیت نیز از همین مقوله است.

وزیر دفاع عنوان کرد: در سایه تلاش‌های مجموعه مدیران و مسئولان کشور و حمایت و پشتیبانی مردم امروز از امنیت خوبی برخورداریم، اما اجرای این مأموریت در بسترهایی انجام می‌شود که این بسترها در اقصی نقاط کشور پراکنده است و در جغرافیای بزرگی این کار انجام می‌شود، حضور نیروهای مسلح حضور پربرکتی است و در عین اینکه امنیت را برقرار می‌کنند به اقتصاد و زندگی مردم کمک می‌کنند.

وی بیان کرد: ما که پشتیبانی نیروهای مسلح را انجام می‌دهیم به لحاظ تأمین تسلیحات و تجهیزات و هم به لحاظ خدمات، چه خدمات مصرف و معیشت و چه خدمات درمانی، بیمه و بازنشستگی که در یک بستر جغرافیایی انجام می‌شود می‌تواند به توسعه زندگی مردم کمک کند.

امیر حاتمی تصریح کرد: باید این ادبیات را اصلاح کنیم و نگوییم مناطق کمتر توسعه‌یافته بلکه باید بگوییم مناطق پرظرفیت که استان لرستان از مناطق پرظرفیت کشور است  که هم منابع انسانی بسیار با ارزش و باسابقه بسیار درخشان دارد و سایر منابع خدادادی بسیاری در این استان وجود دارد که در کنار همدیگر می‌توانند با حمایت و بسترسازی  که دولت و مسئولان انجام می‌دهند، ظرفیت‌های بزرگی را ایجاد کرد.

 وی خاطرنشان کرد: دشمن با تمام قوا، پررویی و جسارت همه توان خود را به‌کار گرفته که مردم ما کمتر از زندگی بهره‌مند شوند، فشاری که اعمال می‌کنند و ادای دلسوزتر از مادری را که در می‌آوردند همه می‌دانیم؛ این‌ها فقط یک‌مشت ادعاست.

وزیر دفاع گفت: آن‌ها بسیار دل‌شان می‌خواست که امروز جای مردم سوریه و عراق بودیم و مشکلاتی که برای مردم این کشورها ایجاد کردند، می‌توانستند برای ما نیز ایجاد کنند اما به لطف الهی و به همت مردم عزیز و در سایه هدایت و رهبری الهی مقام معظم رهبری و همت و تلاش دولت و پشتیبانی مردم، نتوانستند این کار را بکنند و از این به بعد هم نمی‌توانند.

امیر حاتمی اظهار داشت: هرچه تحریم و محدودیت ایجاد کنند نخواهند توانست چراکه ما ظرفیت‌های بزرگی داریم و خودشان نیز این را می‌دانند؛ ما ظرفیت‌های بزرگ علمی، انسانی و سرزمینی داریم. ایران یک سرزمین پهناور، بازار بزرگ، صادرات بزرگ و اقتصاد بزرگ است و حتماً از این مرحله با اقتدار عبور می‌کنیم.

وی افزود: آنچه در این استان باید پیگیری کنیم با نگاه به مسائل و مشکلات مردم است و قطعاً اشتغال در صدر آن‌ها‌ست؛ هرکدام هر قدمی می‌توانیم باید برداریم و برای هر جوانی که اشتغال ایجاد کنیم مانند این است که برای فرزند و برادر خود شغل ایجاد کرده‌ایم.

وزیر دفاع عنوان کرد: مجموعه‌ای از خدماتی که به نیروهای مسلح ارائه می‌کنیم در اتکا‌ است که تأمین و تولید نیازهای این مجموعه را انجام می‌دهد و در لرستان نیز این ظرفیت وجود دارد؛ باید مسائل آب را در استان حل کنیم و می‌توان در آینده نزدیک مجموعه حدود 2000 هکتاری از کشت و صنعت و دامداری داشته باشیم که هم نیاز غذایی مجموعه نیروهای مسلح را تأمین می‌کند و هم 500 الی 600 نفر اشتغال را ایجاد می‌کند که باید از نیروهای بومی استفاده کرد.

وی بیان کرد: صنایع دورود دارای زیرساخت‌های بزرگی بوده که ‌تصمیمات خوبی برای این صنعت گرفته‌شده است که تصمیمات تکمیلی گرفته می‌شود و شکوفایی قابل‌توجهی را خواهیم داشت.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: موضوع بازسازی، نوسازی و بهینه‌سازی اقلام زرهی این صنعت با وسعت قابل‌توجه انجام خواهد شد که از مزایای آن اعم از اشتغال و سرمایه‌گذاری که انجام می‌شود، استان بهره‌مند خواهد شد همچنین از ظرفیت‌ها برای کارهای دیگری که می‌توان انجام داد ازجمله تولید تایر هواپیما استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این سفر بتوانیم در جهت مأموریت اصلی خود گام‌های مؤثری برای استان برداریم؛ موضوع بازگشایی مسیرها ازجمله رهاسازی قلعه فلک‌الافلاک، نیروهای مسلح با اختصاص مسئولیت خوب عمل کرده و حتماً تسریع خواهند کرد.

وزیر دفاع گفت: بحث درمان هم‌رزمان در نیروهای مسلح یک مسئولیت خاص برای ما‌ست که این کار را از طریق بیمه خدمات درمانی دنبال می‌کنیم اما از احداث بیمارستان نیز حتماً حمایت می‌کنیم؛ احداث بیمارستان جدید مصوب است و ما نیز برای احداث این بیمارستان کمک مؤثری انجام خواهیم داد.

امیر ‌حاتمی اظهار داشت: در راستای تأمین تسلیحات و تجهیزات موردنیاز نیروهای مسلح نیز برنامه بسیار خوب و هماهنگی را امسال در سطح نیروهای مسلح داریم؛ همه نیازهای نیروهای مسلح باهمت و تلاش همکاران در صنایع دفاعی در همه حوزه‌ها در سطح خوب و قابل‌رقابت و متناسب با نیاز دفاعی کشور تأمین می‌شود.

وی افزود: امیدواریم مردم و مسئولان دست‌به‌دست هم دهیم و این توطئه جدی دشمن که تصور می‌کند می‌تواند از طریق تحریم و فشار آسیبی به کشور وارد کند را خنثی کنیم، برنامه‌های دشمن بلندمدت است و تلاش آن‌ها بر این است که آسیب جدی به کشور بزنند و برنامه‌ها را که نگاه می‌کنیم در کنار حرف‌هایی که برای تحریم و تهدید می‌زنند، این است که تجزیه کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی را با تمام قوت دنبال می‌کنند.

وزیر دفاع عنوان کرد: ما با ادبیات دشمن آشنا هستیم و همه متوجه می‌شویم وقتی می‌گویند نمی‌شود داعش را تا 40 سال از بین برد و مفهوم این است که تا 40 سال از داعش حمایت خواهیم کرد. در همین فضا سال گذشته توانستیم بخش بزرگی از توطئه‌های آن‌ها در حوزه حمایت از تروریست‌ها و تلاش برای تجزیه کشورها را خنثی کنیم و فشار اقتصادی کشور را نیز خنثی خواهیم کرد و از این امتحان بزرگ الهی با سربلندی عبور خواهیم کرد که پایان این کار قدرتمند‌شدن جمهوری اسلامی و مردم و روسیاهی دشمن و ریشه‌دارتر شدن کینه و نفرت از دشمن در دل مردم خواهد بود.

انتهای پیام/ ز

نظر شما