شناسهٔ خبر: 26746350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پیگیری مصوبات 9 گانه نشست مدیران اتحادیه‌های قرآنی استان از مسئولان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ به منظور پیگیری مصوبات 9 گانه نشست مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها با مسئولان قرآنی مرتبط طی روز گذشته، 24 تیرماه تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

پیگیری مصوبات 9 گانه نشست مدیران اتحادیه‌های قرآنی استان از مسئولان

به گزارش ایکنا؛ نشست حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان به‌عنوان نماینده کمیته منتخب اتحادیه‌های قرآنی استانی متشکل از استان‌های سیستان وبلوچستان، گیلان، خراسان شمالی و جنوبی با حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاونت قرآن و عترت و رئیس هیئت رسیدگی به امور مؤسسات، مهدی‌قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن و دبیر هیئت رسیدگی و حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در راستای پیگری مصوبات 9 گانه نشست بیستم تیرماه مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها روز گذشته، 24 تیرماه ساعت 9 صبح برپا شد.
امیدیان با اشاره به مصوبات این جلسه‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیران عامل استان‌ها همه به اتفاق و به صورت خودجوش به این تصمیم واحد رسیدند که تسریع در روند ادغام اتحادیه کشوری رخ دهد، جلساتی در این راستا برای پیگیری این مطالبات 9 گانه و همچنین مطالبات 22گانه اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه به این منظور جلساتی را با مسئولان قرآنی داشتیم، اظهار کرد: طی این جلسات در خصوص عدم پذیرش تغییرات اساسنامه از سوی نمایندگان اتحادیه‌ها بحث و تبادل‌نظر شد زیرا کلیات اساسنامه مورد تأیید شورای توسعه فرهنگ قرآنی بوده است و در خصوص موارد اختلافی آن باید در مجمع عمومی بحث و تبادل نظر ‌و باید تغییرات بررسی شود.
امیدیان عنوان کرد: در نظر داریم که پیگیری مصوبات در جلسه آینده هیئت رسیدگی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین باید نمایندگان انتخاب شده از سوی مدیران عامل اتحادیه‌ها چون حجت‌الاسلام اجرایی و میثم شالیکار به جای نمایندگان فعلی حاضر در هیئت قرار گیرند تا مورد تأیید باشد و اگر با این نمایندگان نیز موافق نیستند، هیچ نماینده‌ای از سوی اتحادیه‌ها حاضر نباشند و دستگاه حاکمیتی در این خصوص تصمیم بگیرد.
وی با اشاره به قول همکاری که از سوی مسئولان داده شده است، ادامه داد: همچنین تقاضای مدیران عامل اتحادیه‌های استانی با رئیس دفتر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.
امیدیان با اشاره به اینکه طی جلسه‌ای با حجت‌الاسلام محمدی خواستار شدیم تا اتاقی در ساختمان شورای توسعه فرهنگ قرآنی به کمیته منتخب اختصاص یابد تا در صورت تشکیل جلسات در آنجا حضور پیدا کنند، اظهار کرد: همچنین خواستار تغییر نماینده شورای توسعه در هیئت رسیدگی شدیم و درخواست کردیم تا شخصی به عنوان نماینده از سوی شورا در هیئت باشد که از اعضای شورای توسعه باشد نه خارج از آنها.
وی تأکید کرد: تنها راه برون‌رفت از این فضا تسریع و تشکیل اتحادیه مدغم کشوری است و همه با هم بر سر دغدغه ادغام هم فکر بودند و هستند.
انتهای پیام

نظر شما