شناسهٔ خبر: 26746026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موضوع اشتغال زنان چند بعدی نگریسته شود

زنجان - ایرنا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: امروزه فاکتورهای متعددی بر اشتغال زنان تاثیر می‌گذارند که این مهم باید بصورت چند بعدی و فارغ از گرایش‌های جنسیتی مدنظر قرار داده شوند.

صاحب‌خبر -

ماهرخ بلوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از شاخصه‌های توسعه ‌یافتگی، میزان مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی زنان محسوب می شود و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی اظهار کرد: افزایش میزان تحصیلات عالیه در میان زنان و هزینه‌های سرانه خانوار در سال‌ های گذشته موجب شده تا این قشر بیش از گذشته به مشارکت بیشتر در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی ترغیب شوند.
بلوری خاطرنشان کرد: فاکتور های متعددی بر اشتغال زنان تاثیر گذار بوده و در این میان اعتقاد به توانایی زنان در موضوعات اقتصادی و دستیابی به مدارج بالای مدیریتی باید در خانواده و سپس در جامعه شکل بگیرد.
به گفته این مسئول، زنان باید با تغییر رویه به سمت کارآفرینی اقتصادی حرکت کنند و خانواده‌ها نیز باید دختران کار آفرین با قدرت اقتصادی را تربیت کنند.
وی اضافه کرد: قرار نیست هیچ زنی در مناسبات اقتصادی جای مردان را بگیرد، بلکه زنان در جایگاه و نقش خود می‌توانند برای استان و کشور ایفای نقش کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: تعداد زنان شاغل به نسبت مردان چندان زیاد نیست و تعداد زیادی از زنان تحصیلکرده و متخصص همچنان منتظر به ‌دست آوردن شغل مناسب هستند.
وی ابراز کرد: در این زمینه باید به این نکته توجه داشت که استخدام در اداره‌های دولتی لزوما نباید نخستین و آخرین انتخاب باشد، بلکه باید بیشتر به سمت مهارت ‌آموزی و ایجاد شغل توسط افراد حرکت کرد.
بلوری افزود: هم اکنون اشتغال در دنیا معنای دیگری دارد و برای نمونه بیشترین جذب در کشورها از محل توریسم و اشتغال‌های مجازی انجام می گیرد که می توان همین الگو را در استان و با میدان دادن به جوانان کارآفرین در بخش یاد شده و بها دادن به استارتاپ‌ها در پیش گرفت و به نوبه خود اشتغال‌زایی بالایی را نیز به همراه دارد.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری سال 95، حدود 49.42 صدم درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهد که این موضوع بیانگر توجه روز افزون به این قشر و تدوین برنامه ریزی لازم در این بخش است.
7320/8068

نظر شما