شناسهٔ خبر: 26745971 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

اینستاملت:

واردات خوراک دام با ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط صداوسیما! / اظهارات بحث‌برانگیز مطهری درباره شورای نگهبان / پیام اینستاگرامی عارف: ناامیدی در قاموس اصلاحات نیست / نرخ ارز فعلی؛ محصول بی تدبیری مدیران یا دشمنی امریکا؟

اینستا ملت، بازتاب فعالیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شبکه های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تازه ترین پست اینستاگرامی خود متن نامه اش به رئیس مجلس ترکیه را به اشتراک گذاشت:

جناب آقای بین علی ییلدریم

رییس محترم مجلس ملی جمهوری ترکیه

سلام علیکم

با کمال خرسندی از اعتماد مجلس ملی ترکیه در انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس مجلس ملی کشور دوست و برادر جمهوری ترکیه مطلع شدم.

بدین مناسبت مایلم صمیمانه ترین تبریکات و تهنیت های خود را ابراز نمایم.

فرصت را مغتنم شمرده، با تاکید بر اهمیت کارکرد دیپلماسی پارلمانی در جهت تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور، اطمینان دارم روابط پارلمانی فیمابین در دوره مدیریت آن جناب وارد مرحله نوینی از همکاری و مراودات نزدیک خواهد شد. پیشرفت، موفقیت و سربلندی ملت، نمایندگان پارلمان و دولت جمهوری ترکیه را از خداوند منان مسألت دارم.

 

 

وی همچنین تصویری از آخرین جلسه سران قوا، منتشر کرد.

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، از نامه اعتراضی اش به نوبخت و رحمانی فضلی نوشت.

با توجه به کاهش و رکود در بخش ساخت و ساز و عدم تخصیص به موقع مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، شهردار رشت به همراه سه نماینده مردم رشت در خانه ملت در تاریخ سیزدهم تیر ماه، مکاتبه ای با دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشت که در بخشی از آن نامه آمده است:

باتوجه به وظایف قانونی محوله به شهرداری ها و مطابق بندهای الف، ب و د ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده اخذ عوارض برای شهرداری ها و دهیاری ها پیش بینی شده تا بعد از وصول مطابق با تبصره ۲ ماده ۳۹ این قانون بین شهرها، کلان شهرها و دهیاری ها توزیع و صرف وظایف شهرداری ها از جمله کاهش آلودگی، بهبود عبور و مرور، گسترش حمل و نقل عمومی و اجرای طرح های عمرانی و… گردد.

عوارض و وجوه مذکور از درآمدهای پایدار شهرداری ها بوده، عدم تخصیص و واریز به موقع این درآمدها موجب اخلال در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می گردد، که این امر منجر به تحقق نیافتن بودجه پیش بینی در ردیف های درآمدی مربوطه و بروز مشکلات مالی برای شهرداری ها گردیده و عدم اجرای به موقع پروژه های عمرانی را در پی خواهد داشت.

لذا با توجه به رکود حاکم در بخش ساخت و ساز و کاهش محسوس درآمد شهرداری ها تخصیص اعتبارات از وجوه بندهای الف، ب و د ضروری به نظر می رسد.

گفتنی است متن این نامه پس از آن که به امضای جبار کوچکی نژاد، غلامعلی جعفرزاده و محمد صادق حسنی رسید به وزارت کشور و دفتر معاون رئیس جمهور ارسال گردید.

 

 

وی در پستی دیگر با تاکید بر لزوم شفاف سازی درباره اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی، گفت: شفاف سازی و اطلاع رسانی درباره افرادی که ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت کرده اند یک موفقیت بزرگ محسوب می شود، چراکه پس از این شفافیت هر شخص یا شرکتی که درخواست دلار داد با احتیاط رفتار کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از مزایای دیگر شفاف سازی این موضوع بود که هر شخص یا شرکتی که کالایی وارد کشور کرد حواسش به تعیین قیمت بود.

وی با بیان اینکه شفاف سازی مانع بسیاری از رانت ها می شود، ادامه داد: زمانی که کسی که ارز دولتی دریافت کرده گزارش آن به مردم ارائه شود و به سمت شفاف سازی حرکت شود، باب بسیاری از این فسادها جمع می شود.

نماینده مردم رشت یادآور شد: سازمان صداو سیما با ارز 4 هزار و 200 تومانی خوراک دام وارد کرده است که باید در این باره پاسخ به مردم پاسخ صریح و شفاف دهد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید جلوی احتکارها گرفته و اطمینان داده شود که ارزهای دولتی جای هرز نمی رود، افزود: اگر در این زمینه شفاف سازی نشد دلیلی برای این موضوع نمی شود که تعزیرات حکومتی و وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بیکار بنشینند، چراکه این نهادها باید تا آخرین مرحله نظارت داشته باشند که کالا به دست مصرف کننده برسد و احتکار نشود.

جعفرزاده ادامه داد: در سایت اطلاع رسانی ارز دولتی باید همه اطلاعات به صورت شفاف درج شود که چه میزان دلار تقاضا شده و چه فرآیندی را طی کرده و اگر با تخصیص این ارز موافقت شد همه چیز شفاف به مردم اطلاع رسانی شود و دریافت کنندگان ارز دولتی بدانند که همه چیز رصد می شود.
وی با بیان اینکه در تخصیص ارز دولتی حداقل رقبا همدیگر را رصد می کنند، اظهار داشت: دریافت کنندگان ارز دولتی باید بدانند که هر بخشی که خلاف کند اعلام عمومی می شود، لذا زمانی که ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت می کنند، باید متعهد شوند که کالا با ارز دولتی به دست مردم می رسد. 

 

 

نماینده رشت در پست هایی دیگر تصاویری از نشست اش با مدیرعامل شعب بانک سپه استان گیلان، بازدیدش از کارخانه برنجکوبی عدالت، نشست اش با رئیس و کارکنان سازمان تامین اجتماعی و همچنین تصاویری از بازدیدش از باشگاه ورزشی تک ستاره کوچصفهان به اشتراک گذاشت.

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس، با انتشار تصاویری از آغاز عملیات تامین آب هزار و دویست هکتار از اراضی دشت لیشتر خبر داد.

 

 

وی در ادامه پست زیر را منتشر کرد.

 

 

علی مطهری ‎نایب رئیس مجلس شوراى اسلامى، با انتشار متنی به سوالات موسسه سوره سینمای مهر درباره آیت الله جنتی و شورای نگهبان پاسخ داد:

1-انتقاد شما به آیت‌الله جنتی است یا شورای نگهبان و ساختار آن؟
اصل نهاد شورای نگهبان نهاد لازمی است و حافظ اسلامی بودن جمهوری اسلامی است. ولی نگاه برخی اعضای آن به مسائل اجتماعی و سیاسی و مقوله حفظ نظام و اصل ولایت فقیه دچار کاستی‌هایی است. به همین جهت گاهی می‌خواهند به نظام خدمت کنند ولی به آن ضربه می‌زنند. مثلاً در موضوع بررسی صلاحیت‌ها، افراد حرّ و آزاده و منتقد نظام را رد صلاحیت می‌کنند و در مقابل، برخی افراد فرصت‌طلب و متملق و چاپلوس را تأیید صلاحیت می‌کنند و این امر باعث کاهش سطح کیفیت مجلس و نیز پدیده ریا و تظاهر شده است به طوری که مثلاً هر نماینده‌ای فکر می‌کند که اگر در نطق خود از «مقام معظم رهبری» یا «مقام عظمای ولایت» نگوید ممکن است رد صلاحیت شود. 
2. آیا آیت الله جنتی را به مثابه شورای نگهبان می‌دانید در حالی که شورا متشکل از 12 عضو دارای حق رأی است و آیت‌الله جنتی یکی از آنها؟
عنصر تصمیم‌گیر در شورا آقای جنتی هستند و بقیه معمولاً به احترام ایشان اظهارنظر نمی‌کنند. مثلاً چند تن از اعضای شورای نگهبان به خود من گفتند که ما با تصمیم آقای جنتی درباره موضوع خانم مینو خالقی که بعد از تأیید صلاحیت در حوزه اصفهان رأی آورده بود و آنگاه رد صلاحیت و به رأی مردم بی‌احترامی شد مخالف بودیم ولی به خاطر حفظ احترام ایشان مخالفت نکردیم. البته آنها که یکی از آنها هم مرحوم شده است کار اشتباهی کردند. در مجموع، اعضای شورای نگهبان مخصوصاً فقهای آن باید افراد روشن‌بین‌تری باشند. 
3. ایراد شما بر شورای نگهبان معطوف به بحث نظارت استصوابی است یا سایر وظایف شورا را نیز دربر می‌گیرد؟
بیشتر معطوف به نحوه اجرای نظارت استصوابی است. اگر خود نظارت استصوابی را هم درست بدانیم نحوه اجرای آن غلط است، چون نظارت استصوابی الآن به این صورت درآمده که غیر از استعلامات چهارگانه ـ که گاهی به آنها هم توجه نمی‌شود ـ افرادی از سپاه و بسیج تحقیقات محلی می‌کنند و در زندگی خصوصی مردم تجسس می‌کنند. روشن است که در این رویه امکان بروز فساد و دخالت خصومتهای شخصی و سیاسی زیاد است. باید صرفا فساد مالی یا اخلاقی مهم ملاک رد صلاحیت باشد آنهم فسادی که آشکار و ثابت‌شده باشد نه آنکه در حریم خصوصی کاندیداها تجسس شود و اگر به واسطه شنود و مانند آن باشد، زشتی و خلاف قانون و شرع بودن آن بیشتر است.

 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژى مجلس، در صفحه خود در اینستاگرام تصاویری از بازدیدش از روند احداث کارگاه بزرگ قالیبافی اندیمشک منتشر کرد.

 

 

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، ویدیو هایی از نشست صمیمی اش با معدن داران بروجرد و بازدیدش از  روند تعمیرات و ترمیم ساختمان دبیرستان امام این شهر به اشتراک گذاشت.

 


بروجردی همچنین از نشست اش با کامیون داران بروجرد با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نوشت.

در این نشست مسائل و مشکلات مرتبط در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مسائل ذیل در جلسه مصوب و مقرر گردید تا مرحله اجرا مورد پیگیری دفتر نماینده مردم شریف بروجرد و اشترینان قرار گیرد. ️

ایجاد زیرگذر جهت وسائل نقلیه به منظور سرعت و تسهیل تردد مسافران به ترمینال جهت استفاده از خطوط اتوبوسرانی بین شهری بروجرد

ایجاد مجمتع تعاونی های مسافربری و باربری با سرمایه گذاری بخش خصوصی، لازم بذکر است که سرمایه گذار این طرح نیز در این جلسه حاضر بود و به تشریح طرح پرداخت. ️

ایجاد زیرگذر وسائل نقلیه جهت پادگان مهندسی بروجرد جهت تسهیل در تردد پرسنل این مجموعه از محل سکونت به پادگان و ایمن سازی تردد آنها و کاهش تصادفات

طرح مسائل و مشکلات مرتبط با بیمه ها و بارنامه های شرکت های مسافربری و باربری که مقرر گردید پیگیریهای لازم در این خصوص صورت پذیرد.

 

 

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، در اینستاگرام شخصی خود یادداشت کرد: ناامیدی در قاموس اصلاحات نیست/نباید سرنوشت گفتمان اصلاحات که دوران خوبی را با رای بالا در انتخابات ۷۶ و ۸۰ به آقای خاتمی آغاز کرده بود، با شکست‌های پیاپی در دهه ۸۰ همراه می‌شد./چه کسانی مسئولیت شکست جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ را می‌پذیرند؟

همه به یاد دارند که دولت اصلاحات در چه شرایطی روی کار آمد، در شرایطی که خیلی‌ها منتظر حمله به کشور ما بودند. در ماه‌های ابتدایی دولت اصلاحات ذخیره گندم کشور تک رقمی شد و دولت با مشکلات زیادی در آن مقطع روبه‌رو بود. شرایط فعلی که در آن به سر می‌بریم برای اولین بار نیست که با آن مواجه می‌شویم. تجربه شرایط بدتر را داشته‌ایم؛ اما با حفظ وحدت و همراهی همه ارکان حاکمیت و با همکاری مردم می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

ما نگران شعارهای تند که در زمان انتخابات مطرح می‌شود نیستیم، بلکه نگران عمل‌کردن به این شعارها هستیم.

از بعضی دولتمردان که در زمان اصلاحات هم مسئولیت داشتند تعجب می‌کنم که از تجربیات موفق دولت اصلاحات در مدیریت ارزی استفاده نمی‌کنند و تجربیات شکست خورده را تکرار می‌کنند.

 

 

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر بومهن و پردیس در مجلس، با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت:

این روزها هرچه می‌گذرد و «تصمیم» نمی‌گیریم، گرهِ مشکلات کورتر می‌شود. شوربختانه هیچ علائمی که نشان دهد فردا وضع بهتر از امروز خواهد شد وجود ندارد. هیچ کس سهم مسئولیتش را در مقابلِ بحران‌ها و تغییرطلبیِ مردم نمی‌پردازد.

همه ارکانِ قدرت در برابرِ تغییر، سخت‌جانی می‌کنند. هیچ قوه‌ای و هیچ بخشی از قدرت، برای این تغییرات پیش‌قدم نمی‌شود. در سایه این مسئولیت‌ناپذیری، هر روز بحران‌های ما بغرنج‌تر می‌شود. بحران‌های اقتصادی و سیاسی، به پهنه‌های اجتماعی کشیده شده است. سقوطِ روزافزونِ دارایی‌های ملت، جامعه را کم‌طاقت کرده است. این وضعیت به بحران‌های اخلاقی نیز دامن زده، چندان که در میان جامعه رفتارهای بی‌رحمانه تولید کرده است! 
زهوارِ بازار چندان دَر رفته است که دلالان، قدرتِ مانورِ حداکثری یافته‌اند و هر روز التهاب بازار را بیشتر می‌کنند. مراودات و مناسباتِ غیرشفاف، اجازه شفابخشی به نسخه‌های ترمیمی نمی‌دهد. و تاسیس هر نهاد نظارتی، بر حجم نظامِ باج‌گیری و بدبینی می‌افزاید. این نظمِ باج‌خواهانه و بدبینانه، اجازه رشد تولید داخلی و ملّی را نمی‌دهد. ما دکترین مدیریت بازار نداریم. از این روی، یا به ولنگاری کنترلی می‌رسیم و راهِ دلالان را هموار می‌کنیم و یا به برخوردهای پلیسی روی می‌آوریم و راهِ را بر فرار سرمایه‌ها و مغزها می‌گشاییم. یکی از علت‌های آن، نبودِ مدیریتِ واحد در بازار است. در واقع اقتصادِ ایران، از اراده‌های متکثری تاثیر می‌پذیرد؛ سیاست خارجی، مدیریت امنیتی، عدالت قضایی و پاره‌ای از اقتصاد ایران، هرکدام با فرمول خاصی اداره می‌شوند و لزوما با هم سازگار نیستند و البته همه اینها، عوامل تعیین‌کننده در اقتصاد ایران هستند.
ما اکنون باید تصمیم بگیریم. کشور دیگر تابِ تحملِ این پایه از ناکارآمدی را ندارد.
در پرتوِ «بی‌تصمیمی»، مدیران و مدیریت کم‌بهره و ناکارآمد به حیات خود ادامه داده‌اند و فربه نیز گشته‌اند.
البته این بی‌تصمیمی مربوط به امسال و سر رسیدنِ این بحران‌ها نیست؛ چند دهه است که ما به اصلاحات اساسی نیاز داریم ولی آن را به‌تعویق می‌اندازیم. این اصلاحاتِ معوق که اکنون به اضطرارِ آن رسیده‌ایم، نیازمندِ تصمیمی است که اگر آن را دیر بگیریم ممکن است عواقب جبران‌ناپذیر داشته باشد.

 

 

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر این که در مساله اخلال‌گران ارزی تعزیرات باید ورود پیدا کند، در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفت: شناسایی عوامل این سوءاستفاده‌ها برای دستگاه‌های نظارتی کار سختی نیست.

محمدعلی وکیلی، نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شفقنا با بیان این که کشور شرایط خوبی ندارد، اظهار کرد: در چنین شرایطی اگر با سوءاستفاده‌کنندگان از منابع ارزی برخورد جدی صورت نگیرد، اعتماد مردم آسیب خواهد دید. یک این که در بخش‌هایی که عوامل دولتی در این سوءاستفاده‌ها دخالت داشتند، باید برخورد جدی انجام شود. چه در بانک مرکزی و چه در دیگر بخش‌ها اگر عوامل دولتی در تخصیص بی‌جای این ارزها نقش داشتند، باید برخورد جدی صورت بگیرد.

او با اشاره به این که در برخی از موارد، این ارزها در محل خود صرف نشده است، تصریح کرد: از جمله ارزی که به کاغذ اختصاص پیدا کرد اما کاشف به عمل آمد که این شرکت‌ها صوری بودند و اصلاً در مسیر کالا مصرف نشده است. این گونه موارد هرچه زودتر باید کشف و  با بانیان و مقصران این وضع  برخورد شود. آنجایی که ارز تخصیص پیدا کرده اما کالای مربوطه وارد نشده است، این ارز باید به خزانه برگردد. آنجایی که ارز صرف کالا شده اما کالا با قیمت ارز آزاد توزیع می‌شود، علی القصور تعزیرات باید حداکثر برخورد را با عوامل چنین سوءاستفاده‌ای انجام دهد. در مواردی هم که ارز تخصیص پیدا کرده است، تبدیل به کالای مربوطه هم شده است، اما کالا با هدف گران‌تر شدن و عرضه در زمان مقتضی، به صورت احتکار در انبارها نگهداری می‌شود و  عرضه نمی‌شود، تعزیرات باید ورود پیدا کند و از حقوق مردم دفاع کند.
این نماینده‌ی مجلس با تأیید نظراتی مبنی بر منجر شدن نبود شفافیت مالی در کشور به اتفاقاتی از جمله مساله‌ی ارزی اخیر ادامه داد: اگر شفافیت بود که گرفتار چنین وضعیتی نمی‌شدیم. اگر شرایط کشور عادی بود، اصلاً چنین تصمیماتی نباید گرفته می‌شد و طبیعتاً این تصمیمات برای شرایط اضطرار است. خود این تصمیم، رانت‌زا است و هر تصمیم رانت‌زایی فساد را به همراه دارد.

 

 

وکیلی همچنین عنوان کرد:  ارز ۴۲۰۰تومانی و سوءاستفاده‌ای که از این رهگذر اتفاق افتاد محصول سوء مدیریت بود نه کار آمریکا و دشمنان.

 

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ویدیویی از حضورش در یادواره شهدا عملیات لیله القدر به اشتراک گذاشت.

 

 

فریده اولادقباد نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس، مطرح کرد: یکی از موضوعاتی که کلانشهر‌ها با آن مواجه هستند موضوع حاشیه نشینی و شهرهای تازه تاسیس و همچنین معضلات مربوط به این شهرهاست. با توجه به بازدید اخیر شما از شهر پردیس، مشکلاتی که این شهرها و شهروندانش با آن مواجه هستند را بیان کنید؟

یکی از مسائلی که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد وضعیت مسکن مهر است. همانطور که اشاره کردید چندی پیش به اتفاق دیگر اعضای فراکسیون زنان مجلس بازدیدی میدانی از وضعیت مسکن مهر در شهر پردیس داشتیم. با توجه به این موضوع که تعداد بالغ بر 80 هزار واحد مسکونی در این شهر ساخته شده است، گمان می‌رود در آینده نزدیک این شهر با چالش‌های متعددی رو به‌رو باشد. در راستای ماده 6 قانون ساماندهی و حمایت از عرضه مسکن، وزارت مسکن و شهرسازی موظف است نسبت به مطالعه و مکان یابی جهت تامین اراضی مود نیاز شهرسازی در قالب انواع طرح‌های توسعه شهری با اولویت توسعه درونی یا ایجاد مجتمع‌های مسکونی، شهرک‌ها و شهرهای جدید با رعایت قواعد و قوانین شهرسازی اقدام کند. به عقیده کارشناسان توسعه درونی و بازسازی بافت‌های فرسوده درون شهرها نادیده گرفته و رها شد. از طرف دیگر به دلیل کمبود زمین جهت توسعه درونی در شهرهای بزرگ و کلانشهرهایی همچون تهران امکان‌پذیر نبود و برای توسعه مسکن مجبور به استفاده از مناطق دور از مرکز و زمین‌های نامناسب شدند.

 

 

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست چالش های مدیریت منابع خاک و راهکارهای پیشگیرانه از اتلاف و بهبود وضعیت آن را تشریح کرد. فریده اولادقباد در گفت وگوی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، خاک را به عنوان منبع طبیعی تجدید ناپذیر، سرمایه ملی و بستر حیات دانست و گفت: خاک نقش اساسی در استقرار و رشد جوامع بشری و نیز سایر مخلوقات دارد و در واقع بخشی از زنجیره غذایی انسان و سایر حیوانات از خاک است به همین دلیل هرگونه آلودگی در خاک می تواند در طی زنجیره غذایی، به سطوح بالاتر انتقال یافته و در نهایت در انسان تمرکز یابد از این رو با نقش های متعددی که خاک در و امنیت آب، اقلیم و غذا دارد بر امنیت سیاسی و ملی کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تغییر کاربری زمین های حاصلخیز کشاورزی، تخریب و تبدیل بی رویه مراتع و جنگلها، ورود انواع آلاینده های آلی پایدار و فلزات سنگین و دفن انواع پسماندها در خاک های حاصلخیز شمال و غرب کشور را مصداق بارز تخریب منابع خاک دانست و ادامه داد: باید به صورت جدی و عملی از این موارد پیشگیری کرد. مشروح گفت وگوی تفصیلی خانه ملت با عضوهیات رییسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی را در ادامه بخوانید.
وی با ابراز خرسندی از تصویب کلیات لایحه حفاظت از خاک با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و فعالان محیط زیست، منابع طبیعی و فضای سبز در اسفندماه 93، گفت: معظم له اهمیت خاک را مورد تاکید قرار دادند و فرمودند که قضیه خاک از قضیه آب مهمتر است؛ ما مشکل آب هم داریم، لکن برای تهیه آب راه های فراوانی وجود دارد، برای تهیه خاک حاصلخیز این راه ها دیگر وجود ندارد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خاک، سرمایه عظیم ملی و موثر در تمام شئون زندگی بشر از جمله تولید محصول و امنیت غذایی، اقتصاد، تامین و حفاظت آب، محیط زیست و سلامت جامعه است، افزود: امنیت غذایی، آب، انرژی، خدمات اکوسیستمی، حفظ تنوع زیستی و جلوگیری از تغییر آب و هوا از وظایف خاک به شمار می رود.

 

 

اولادقباد همچنین از بازدیدش از ادارات آموزش و پرورش، شهرداری اسلامشهر و دانشگاه پیام نور اسلامشهر نوشت.

 

 

محمّد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهرستانهای ملارد ،شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، 

در مورد انتشار خبری از سوی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مبنی بر اینکه شهرداری بعد از این بر اساس اپلیکیشن بجای پارکومتر و پارکبان اقدام به جایابی می‌کند گفت: اگر بتوان در حوزه شهری از تکنولوژی، فناوری نوین و نرم‌افزارهای مناسب استفاده کرد قطعا گامی در جهت ارتقا و پیشرفت در این حوزه بوده، مشروط بر اینکه طراحی آن به گونه‌ای باشد که تمام شهروندان با هر سطحی از آگاهی از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی برای استفاده از آن مشکل نداشته باشند.

نماینده مردم شهریار، قدس، ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید شهرداری قبل از اجرای این طرح باید در سطح عمومی اطلاع‌رسانی کرده و آموزش لازم در زمینه نحوه استفاده از اپلیکیشن‌های جایگزین پارکومتر را ارائه دهد، ضمن اینکه لازم است در گام اول این طرح در چند خیابان به صورت پایلوت اجرا شده تا نقاط ضعف این برنامه مشخص گردد.

محمودی شاه‌ نشین تاکید کرد: اجرای شتابزده این قبیل طرح‌‎ها نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه باعث افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ناشی از عدم آگاهی شهروندان می‌شود و بی‌اعتمادی حاصل از این نوع اقدامات می‌تواند نتایج نگران‌کننده‌‎ای را به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: اگر این طرح بعد از انجام آزمایش‌های لازم و جلب اعتماد عمومی که به دنبال ارائه اطلاعات مورد نیاز به شهروندان ایجاد شود، صورت بگیرد، قطعا اقدامی موثر در جهت رشد و توسعه هم حوزه مدیریت شهری و هم گسترش دولت الکترونیک خواهد بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، در بیان مشکلاتی که شهروندان در گذشته برای استفاده از پارکومترها با آن روبرو بودند یادآورشد: استفاده از پارکومترها نیز در گذشته مردم را با مشکلات بسیاری هم در ثبت اطلاعات و هم تهیه کارت مورد نیاز برای پرداخت مبلغی که برای آن تعریف شده بود، مواجه کرده بود و با وجود اینکه به مرور زمان این وضعیت عادی شده، اما همچنان برخی مشکلات در این زمینه تداوم داشت که امیدواریم با جایگزینی اپلیکیشن جدید این نواقص نیز برطرف گردد.

 

 

وی در پستی دیگر با اشاره به طرح افزایش تعداد نمایندگان که گفته می شد به خاطر بار مالی برای دولت، مسکوت مانده است، گفت: این طرح مسکوت نمانده و کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنان در حال پیگیری است.
نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دولت به خاطر بار مالی ایراداتی به طرح مجلس گرفت اما قرار شد طی جلسه ای با نماینده دولت ایرادات برطرف شده و بعد از تصویب در کمیسیون، برای بررسی به صحن ارسال شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دولت به طور کلی با طرح مجلس مشکلی ندارد، عنوان کرد: عدالت اجتماعی از اولیه ترین حقوق مردم است که در بحث توزیع نمایندگان نیز باید این موضوع را داشته باشیم.
محمودی شاه نشین در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر استانی داریم که 5 شهرستان دارد اما تنها یک نماینده مجلس دارد و در یک استان یک شهرستان 125 هزار نفری نیز یک نماینده دارد یا در برخی موارد دو شهرستان بزرگ با 200 هزار نفر جمعیت دو نماینده دارد که این موضوع به دور از عدالت است.

وی ادامه داد: تعداد نمایندگان در برخی شهرستان ها علیرغم تغییرات زیاد جمعیتی و محیطی طی 40 سال، هیچ تغییری نداشته است لذ این مورد از مطالبات مردم است و آنها برای رسیدگی به مسائل خود نیاز دارند با نمایندگان خود بیشتر در ارتباط باشند که تعداد کم نمایندگان این ظرفیت را می گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مردم می خواهند نماینده شان با آنها جلسه برگزار کند و دیدار عمومی داشته باشد، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این مهم لازم است تعداد نمایندگان در برخی استان ها به خصوص برای حوزه های انتخابیه پهناور افزایش یابد تا آنها نیز بتوانند سهم خود را از اعتبارات استانی کسب کنند.

 

 

محمودی همچنین میلاد حضرت معصومه علیهاالسلام و روز دختر را تبریک گفت.

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس، تصاویری از همایش بین المللی صادرات از مسیر دریای خزر در ساری و تصاویری از نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران به اشتراک گذاشت.

 

 

محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد، تیکمه داش و حومه در مجلس شورای اسلامی، از بانک صنعت و معدن جهت ارائه تسهیلات و بهره برداری شرکت پرشین نوش پرمیس تقدیر و تشکر کرد و گفت: افتتاح این شرکت نقش به سزایی در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال در منطقه بستان آباد و استان آذربایجان شرقی دارد.

وی در مراسم افتتاحیه شرکت پرشین نوش پرمیس افزود: این بانک توانسته با مدیریت ارشد کارآمد و با روحیه کاری بالا و سابقه درخشان ، در جهت خدمات رسانی به صنعت و تولید کشور اقدامات موثری را انجام دهد.
وحدتی گفت: بانک صنعت و معدن توانسته وضعیت صنعت و معدن کشور را متحول کند و علاوه بر اعطای تسهیلات، به عنوان یک مشاور در کنار تولیدکنندگان و صنعتگران حضور موثری دارد.

نماینده مردم بستان آباد بیان داشت: این بانک در زمینه تامین مالی طرح های زیرساخت توسعه ای کشور نظیر بخش های فولاد، نیروگاهی ، پتروشیمی، سیمان و راه آهن اقدامات بسیار مثبت و ارزنده ای را انجام داده است.

در این مراسم رشتچیان مدیرعامل شرکت پرشین نوش پرمیس نیز از حمایت ها و مشاوره های بانک صنعت و معدن در راه اندازی این شرکت تقدیر و تشکر کرد و افزود: بانک اقدامات بسیار مثبتی را برای رونق واحدهای تولیدی کشور و استان آذربایجان شرقی انجام داده است.

 

 

وی در پستی دیگر اظهار کرد:  ایرانیان، امتحان خود را‌ پس داده‎اند، اما باید بروکراسی‎های اداری را حذف کنیم، مردم ما در برورکراسی‎های اداری گیر کرده‎اند، وقتی فردی برای گرفتن مجوز به جایی مراجعه می‎کند، باید هفت خوان رستم را طی کند، پیشنهاد می‎کنم در معاونت اقتصادی استانداری و سفارت‎های کشور، شرایط را فراهم کنیم تا به آن‎ها کمک شود، به طوری که مجوزها در عرض 48 ساعت و یا یک هفته صادر شود.
وی بیان کرد: برای بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و اشتغال‎زایی برای جوانان، نیاز به کمک تمامی ادارات و بیشتر شدن همکاری بین بخشی داریم که این نیز با در دست در دست هم دادن محقق می‎شود.
وی اضافه کرد: با بررسی و اهلیت سنجی، سرمایه و کار را به کسی واگذار کنیم که توانایی کار کردن داشته باشد، متاسفانه در برخی موراد شاهد این هستیم که افرادی تسهیلات را گرفته و در جایی غیر از اجرای پروژه‎ی مورد نظر هزینه کرده و باعث اخلال در جامعه می‎شوند، از این رو اهلیت سنجی یکی از اولیت‎های مهم برای سرمایه‎گذاران است.
وحدتی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به افتتاح کارخانه پرشین نوش در شهرستان بستان آباد، انتظار می‎رود تا جایی که امکانات و تخصص اجازه می‎دهد، از نیروهای بومی در این کارخانه استفاده شود.
گفتنی است، کارخانه پرشین نوش به عنوان بزرگ‎ترین کارخانه تولید آب میوه 100 درصد طبیعی خاورمیانه، دوازدهم تیر ماه 97 با حضور استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بستان آباد و دیگر مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

 

 

وحدتی با انتشار پستی از دیدارش با مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خبر داد.

 

 

سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرهاى اردستان، زواره و مهاباد درمجلس شوراى اسلامى، متن قسمتی از  خطبه های نمازجمعه اردستان را در صفحه خود منتشر کرد.

اکثر شهدا در وصیت نامه خود از خواهران خواسته اند که #حجاب و عفاف خود را رعایت کنند. امیدواریم خانم های ما با حضور درصحنه امر به معروف و نهی از منکر در توسعه عفاف و حجاب و در میدان جلوگیری از فرهنگ برهنگی که از غرب به همه کشورها صادر می شود حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به هفته تامین اجتماعی گفت: با توجه به اوضاع بد اقتصادی، سختگیری ها و انجام ضوابط در تامین اجتماعی بیشتر شده است. مسئولان باید توجه داشته باشند که بیمه ها و مالیات ها فشار را برای مردم مضاعف می کند. ما اگر می خواهیم کشور را مدیریت کنیم نباید فشار را بر مردم که سرمایه های این نظام هستند بیشتر کنیم.

امام جمعه موقت اردستان تاکید کرد: مشکل منطقه ما در سطح شهرستان اردستان فقط مسئولان نیستند بلکه برخی از کارمندان هم باید بیشتر با مردم همراه باشند همه باید مشکل دیگران را مشکل خودمان بدانیم.

طباطبایی نژاد با اشاره به اعلام پذیرش قطعنامه جنگ تحمیلی از طرف جمهوری اسلامی ایران گفت: باید از فرهنگی که درجنگ دفاع مقدس داشتیم بیش از پیش استفاده کنیم. در حال حاضر هم کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی است ولی این به این معنا نیست که در این جنگ شکست بخوریم. با توکل بر خدا و ایجاد وحدت مردم می شود از این جنگ با پیروزی بیرون بیاییم.

وی تصریح کرد: نباید از امریکا و دشمنان بترسیم. باید ایمان و توسل به خدا را تقویت کنیم همانگونه که در جنگ هشت ساله این گونه بودیم. متاسفانه دشمن از روی غفلت ما، نشانه هایی از برخی نابسامانی های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی در بین جامعه ایجاد کرده است که باید این نابسامانی های را سرو سامان دهیم.

عضوکمسیون فرهنگی مجلس با اشاره به قطع برق گفت: مسئولان باید مقدار خاموشی #برق را در شهرستان هایی که گرمتر است را مدیریت کنند. احساس ما این است که نامنظمی قطع برق باعث نارضایتی مردم شده است که از مسئولان استانی تقاضا داریم دقت بیشتری داشته باشند. مردم کمبود برق را قبول دارند ولی با مدیریت می شود مردم را در موضوع قطع برق راضی نگه داشت.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل کشور مشکلات اقتصادی است، خاطرنشان کرد: با همه مشکلاتی که در موضوع اقتصادی در کشور وجود دارد این موضوع در شهرستان اردستان رو به رکود و عقب گرد نیست. البته در سطح استان اصفهان تقریبا ۲۴ درصد اشتغال استان کم شده است.

 

 

داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود تصویری از حضورش در جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در محل وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی منتشر کرد.

 

 

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردمکاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصاویری از ️نشست مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با صنعت گران و فعالان اقتصادی کاشان، و تصویری از جلسه بررسی موانع راه اندازی درمانگاه شبانه روزی منطقه فین منتشر کرد.

 

 


محمد دامادی نماینده ساری و میاندرود در مجلس، در اینستاگرام شخصی خود تصاویری از همایش بین المللی توسعه صادرات از طریق دریای خزر و یادواره شهدا دودانگه در روستای پرا، به اشتراک گذاشت.

 


پروانه مافی نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس، در آخرین پست اینستاگرامی خود از جلسه اش با معاون وزیر و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و شهرداران شهرهای قیامدشت، باقر آباد، کهریزک، احمدآباد مستوفی، چهار دانگه، اوشان فشم میگون، لواسان، شمشک دربندسر و حسن آباد فشافویه نوش.

در این جلسه پس از استماع سخنان طرفین موارد زیر به تصویب رسید:

_اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای طرح های انتفاعی شهرداری ها (به جهت کسب درآمدهای پایدار) با اولویت طرحهای گردشگری
_معرفی شهرداریهای مذکور به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی
_تخصیص سهمیه قیر شهرداریهای مذکور از هفته آینده با اولویت شهرهای جنوبی
_بازنگری و مساعدت در طرح تفصیلی و جامع شهرهای مذکور

 

 

 

نظر شما